Jak promować lokalny sklep?

Autor tekstu: , Data publikacji:

Pomysłów na promowanie lokalnego sklepu jest wiele, jednak by skutecznie docierać do nowych klientów i osiągać najważniejsze cele biznesowe, należy postawić na sprawdzone narzędzia. Pozycjonowanie lokalne, nazywane również lokalnym SEO, to najlepszy sposób na promocję firmy na regionalnym rynku. W sytuacji, gdy blisko 60% użytkowników każdego dnia szuka lokalnych firm z różnych branż, nie możesz sobie pozwolić na to, by Twojej strony zabrakło w wynikach wyszukiwania Google.

Czym jest lokalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony internetowej (ang. SEO – Search Engine Optimization) to działanie mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w Google w odpowiedzi na zapytania wpisywane przez Internautów w wyszukiwarkę. Z kolei pozycjonowanie lokalne (ang. Local Search Engine Optimization) jest ukierunkowane na promowanie fraz powiązanych z lokalizacją (dzielnicą, miastem czy województwem). Kluczem do skutecznego pozycjonowania jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. W wydaniu regionalnym pozycjonowanie stron www polega na tym, by frazy kluczowe z miastem czy adresem znalazły odzwierciedlenie w strukturze serwisu www.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – czy to ma sens?

W strategiach marketingowych firm działających na lokalnym rynku Internet bywa zaniedbywany, a wiele firm nadal nie ma nawet własnej strony www. Tymczasem to właśnie reklama w Internecie jest najskuteczniejszą formą promocji biznesu. Ponad 30% użytkowników poszukuje towarów w Internecie „na już” i chce je odebrać w sklepie stacjonarnym, znajdującym się możliwie najbliżej. Jednocześnie, w dużych miastach, takich jak choćby Poznań czy Wrocław, większość osób po prostu nie wie, gdzie znaleźć dobry sklep papierniczy, jubilerski bądź elektryczny, dlatego wszelkie poszukiwania rozpoczyna właśnie od Internetu. Tak więc, z całą pewnością pozycjonowanie sklepów internetowych w Google na lokalne wyrażenia kluczowe (np. pióro wieczne Poznań, złote kolczyki Wrocław) ma sens.

Pozycjonowanie sklepów internetowych na rynku lokalnym

Wartość rynku e-commerce stale rośnie, w czasie pandemii zmieniły się nawyki kupujących i zamawiają oni ze sklepów online produkty z dostawą, nawet jeśli te znajdują się w najbliższej okolicy. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google na frazy lokalne pozwala odnaleźć Twój sklep osobom, które są najbardziej zdecydowane na zakup i chcą jak najszybszej dostawy. Poza tak oczywistym i najbardziej wymiernym profitem, czyli wzrostem liczby zamówień, pozycjonowanie strony www na rynku lokalnym przynosi takie korzyści jak:

  • zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google,
  • przedstawienie oferty potencjalnym, realnie zainteresowanym Twoją ofertą klientom,
  • większa rozpoznawalność marki,
  • status branżowego lidera w regionie,
  • budowanie zaufania do firmy,
  • przewaga nad konkurencją.

„Blisko mnie”, czyli lokalnie

Liczba zapytań typu: „sklep spożywczy blisko mnie” wzrosła w ostatnich latach o kilkaset procent. Użytkownicy, którzy mają włączone usługi geolokalizacji w telefonie, wiedzą, że algorytmy Google w inteligentny sposób powiążą wyniki wyszukiwania z miejscem ich pobytu i pokażą firmy z konkretnego miasta, a nawet pobliskiej ulicy. Pozycjonowanie strony w Google na lokalne wyrażenia kluczowe daje szansę na wyświetlenie na najwyższych pozycjach właśnie Twojej strony.

Doświadczona agencja SEO Twoim partnerem w reklamie

Podczas gdy Ty obsługujesz na co dzień zamówienia w swoim sklepie, profesjonalna Agencja SEO taka jak SEMPIRE zajmująca się reklamą w Internecie może zadbać o to, by liczba klientów stale rosła. Skuteczny marketing internetowy opiera się na działaniach SEO (Search Engine Optimization) w połączeniu z innymi narzędziami, jak np. Google Ads. Stworzenie strategii SEM (Search Engine Marketing), czyli całościowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce, obejmującej różne kanały dotarcia, pozwoli w szybki sposób osiągnąć status lidera na rynku lokalnym. Doświadczona agencja zajmująca się reklamą w Google dobierze najbardziej efektywne metody i narzędzia w oparciu o analizę branży i Twoich indywidualnych potrzeb. Zaufaj specjalistom i rozwijaj skrzydła w branży e-commerce.

Bezpłatna analiza, konsultacja, strategia i wycena na sempire.pl