W specjalnym komunikacie nasz narodowy przewoźnik pisze:
Mając na uwadze komfort naszych pasażerów w tej trudnej sytuacji, zmodyfikowaliśmy dotychczasową politykę wymiany biletów. Elastyczna możliwość zarządzania rezerwacją obejmuje teraz szereg ułatwień takich, jak wykorzystanie wartości biletu w postaci vouchera, możliwość zaplanowania podróży w innym terminie, czy możliwość zmiany trasy podróży. Czas na podjęcie decyzji został wydłużony do 12 miesięcy od daty zakupu biletu. Szczegółowa oferta dostępna jest na stronie lot.com. Ze względu na bardzo dużą liczbę napływających zgłoszeń
i wydłużony czas oczekiwania, do dyspozycji pasażerów oddaliśmy elektroniczny formularz, umożliwiający samodzielną rejestrację zgłoszenia. Zmian w rezerwacji można także dokonywać za pośrednictwem Contact Centre LOT oraz u agenta, u którego został zakupiony bilet.
Decyzja Zarządu PLL LOT odwołująca loty do 31 maja br. podyktowana jest przede wszystkim licznymi ograniczeniami w zakresie ruchu biznesowo-turystycznego, obowiązującymi na terenie Unii Europejskiej i innych krajów, w tym m.in. restrykcyjnymi obostrzeniami nakładanymi na podróżnych z zagranicy. Jednocześnie bacznie obserwujemy zmieniające się regulacje lokalne i międzynarodowe w zakresie otwierania granic i uruchamiania infrastruktury koniecznej do obsługi ruchu lotniczego. Na bieżąco szacujemy potencjał dla wznowienia połączeń pasażerskich i tworzymy scenariusze związane z popytem na konkretne kierunki podróży. W związku z niestabilną sytuacją na rynkach międzynarodowych i intensywnymi działaniami prewencyjnymi w zakresie COVID-19, jest jeszcze za wcześnie na wskazywanie konkretnych terminów wznowienia połączeń pasażerskich PLL LOT.
Jednocześnie w ramach procedur wewnętrznych, PLL LOT intensywnie pracuje nad nowymi standardami bezpieczeństwa, obowiązującymi w przypadku wznowienia lotów. Analizowane scenariusze obejmują
m.in. wprowadzenie zasady „social distancing” na pokładach samolotów LOTu. Po uwagę brane są także dodatkowe wytyczne związane z zabezpieczeniem załóg pokładowych czy monitorowaniem stanu zdrowia pasażerów, oparte na rekomendacjach Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Agencji ds. Bezpieczeństwa Lotniczego EASA oraz procedurach przygotowanych i z powodzeniem wdrożonych w ramach operacji #LOTdoDomu.