Muzeum Narodowe i LOT ze wspólnym filmem instruktażowym

Autor tekstu: , , Data publikacji:

Polskie Linie Lotnicze LOT i Muzeum Narodowe w Warszawie zaprezentowały nowy, wspólny projekt – safety video. Nowy film prezentujący zasady bezpieczeństwa na pokładzie został nagrany w Galerii Sztuki XIX Wieku MNW. Safety video jest obowiązkowym elementem edukacji pasażerów i wpisuje się w strategię marki LOT, zakładającą promocję polskiego dziedzictwa.

7 grudnia br. w Muzeum Narodowe w Warszawie i Polskie Linie Lotnicze LOT zaprezentowały nowy film dotyczący zasad bezpieczeństwa na pokładzie. Akcja filmowej instrukcji dla pasażerów toczy się w Galerii Sztuki XIX Wieku MNW, wśród arcydzieł polskiego malarstwa. Materiał został zrealizowany w nowoczesny, storytellingowy sposób – biorą w nim udział obrazy Jana Matejki, Olgi Boznańskiej, Jacka Malczewskiego czy Józefa Mehoffera. Nieoczekiwana forma przekazywania instrukcji bezpieczeństwa z pomocą muzealnych wnętrz i dzieł sztuki ma za zadanie utrzymać uwagę widza tuż przed podróżą.

 

– Film poza oczywistym celem informacyjnym, pełni istotną funkcję wizerunkową. LOT to polska marka o zasięgu globalnym. Poprzez obecność samolotów w zagranicznych portach, jesteśmy nie tylko naturalnym promotorem Polski i jej najlepszych cech, czyli gościnności i życzliwości, ale także nośnikiem kultury oraz dziedzictwa narodowego. Nowe safety video wpisuje się w naszą strategię ESG (red. Environmental, Social, Corporate Governance), której elementem jest właśnie promocja polskiej kultury. Zaproszenie do tego projektu Muzeum Narodowego idealnie dopełniło nasz cel. Wspólnie zapraszamy widzów nagościnne pokłady PLL LOT oraz do wyjątkowych wnętrz Muzeum Narodowego – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.

Nowe safety video nakręcono w wyjątkowych wnętrzach Muzeum Narodowego w Warszawie – w Galerii Sztuki XIX Wieku. To ok. 300 obiektów – arcydzieł przede wszystkim malarstwa polskiego, ale też wybranych prac twórców francuskich, niemieckich, austriackich, rosyjskich, holenderskich, fińskich. Galeria odzwierciedla bogactwo i różnorodność nurtów tego okresu.

– Od początku wiedzieliśmy, że głównym tłem dla safety video będzie Galeria Sztuki XIX Wieku – najchętniej odwiedzana wystawa stała w Muzeum, która przyciąga ponad 300 000 zwiedzających rocznie. To tutaj można podziwiać dzieła kluczowych dla polskiej kultury artystów takich jak Olga Boznańska, Jan Matejko, Józef Mehoffer, Jacek Malczewski, Józef Chełmoński, czy Julian Fałat. Muzeum swoją misję jaką jest ochrona i udostępnianie zbiorów, stanowiących ważną część dziedzictwa narodowego, realizuje na wiele sposobów. Z pewnością jednym z ciekawszych, który pozwala na dotarcie do nowych odbiorców, jest współpraca z rozmaitymi podmiotami i nietypowe projekty. W naszych przestrzeniach powstawały teledyski, filmy sensacyjne, kampanie społeczne, a każdy z tych projetków ukazywał zbiory Muzeum z nieco innej perspektywy. Cieszy nas fakt, że kolekcja Muzeum wciąż jest odkrywana i inspiruje do działania różne środowiska, a dzięki współpracy z LOT dzieła, które na co dzień znajdują się w Galerii Sztuki XIX Wieku będą wraz z pasażerami podróżować do najodleglejszych zakątków świata – mówi Kornelia Szpunar, Pełnomocnik Dyrektora MNW ds. Komunikacji i Edukacji.

Safety video jest elementem ważnej procedury przedstartowej. Zgodnie z regulacją Passengers safety briefing sformułowaną przez EASA (Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego), linia lotnicza ma obowiązek poinstruować pasażerów nt. bezpieczeństwa na pokładzie. Safety video to materiał emitowany każdorazowo podczas przygotowań do lotu. W PLL LOT dotyczy rejsów realizowanych samolotami Boeing 787-8 i 9 Dreamliner.

Lektorem przedstartowej instrukcji bezpieczeństwa pozostaje dobrze znana pasażerom LOT-u Krystyna Czubówna. Przygotowywana jest również wersja safety video w języku migowym. Pomysł i nadzór nad produkcją nowego safety video: Agencja Grey Worldwide Warszawa. Reżyseria: Adrian Chudek. Postprodukcja: Coloroffon. Kompozytor: Marek Domański. Dom produkcyjny: Prime Time. Producent: Barbara Poznański, Aneta Bieniek.