Działania te są częścią z inicjatywy IHG Hotels & Resorts „Journey to Tomorrow”, która obejmuje szereg aktywności mających na celu wprowadzenie pozytywnych zmian dla ludzi, społeczności i planety. Oprócz przejścia na produkty wielokrotnego użytku, sieć pracuje nad wyeliminowaniem produktów plastikowych i zminimalizowaniem marnotrawienia żywności oraz przyjęciem rozwiązań cyrkularnych dla głównych artykułów hotelowych do 2030 roku. Opiera się to na obietnicy IHG z 2019 r., kiedy jako pierwsza sieć hotelarska zobowiązała się do zastąpienia w skali globalnej jednorazowych kosmetyków łazienkowych odpowiednikami wielokrotnego użytku.
Partnerem InterContinental przy tym projekcie jest Byredo, luksusowa marka kosmetyczna, założona w Sztokholmie w 2006 roku przez Bena Gorhama, z ambicją przełożenia wspomnień i emocji na produkty i doświadczenia. Zapewnienie naszym gościom produktów, takich jak Byredo, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie ze strony tych, którzy poszukują wyjątkowych doświadczeń i miejsc z luksusowymi produktami najwyższej jakości, które są przyjazne dla środowiska.
Około 66,528 butelek szamponu, 42 912 butelek odżywki, 77,904 butelek żelu do kąpieli, 46,080 butelek balsamu do ciała i 62,600 opakowań mydła rocznie zużywa się w InterContinental Warszawa. Podjęte przez nas działania, zastosowania większych dozowników w łazienkach w całym hotelu znacznie zredukują te liczby
Britta Kutz, Area General Manager skomentowała: – W InterContinental Warszawa wiemy, że zaangażowanie w ochronę środowiska jest tak samo ważne dla nas, jak i dla naszych gości. Zastąpienie jednorazowych miniaturowych opakowań większymi dozownikami z kosmetykami luksusowej marki Byredo, daje naszym gościom możliwość korzystania z produktów najwyższej jakości, a jednocześnie zmniejszy zużycie plastiku. Zaangażowanie hotelu w zrównoważony rozwój jest również bardzo ważne dla naszych pracowników, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na wpływ hotelu na środowisko i oczekują od nas odpowiedzialnego działania.
Justyna Michałek, Dyrektor Housekeepingu dodała: – Każdego dnia obserwujemy, jak ważne są nasze aktywności dla gości hotelowych, a ich pozytywne komentarze sprawiają, że jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że możemy być częścią działań na rzecz ochrony środowiska”.