Jak wygląda obsługa kadrowo-płacowa w praktyce?
Specjaliści ds. kadr i płac, jak z BPION, sprawują pieczę nad całym procesem zatrudnienia pracowniczego – od sporządzenia umowy, aż po jej rozwiązanie. Oznacza to, że zajmują się wszelkimi procedurami z tym związanymi, wliczając w to tworzenie harmonogramów pracy, monitorowanie absencji, obsługę pracowniczych programów kapitałowych, wystawianie świadectw pracy oraz prowadzenie akt osobowych, w tym e-teczek. W kompetencji takich specjalistów leżą ponadto płace, czyli naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń, fakturowanie transakcji, rozliczenia z ZUS, optymalizacja podatkowa itp. Obsługa kadrowo-płacowa w większych firmach realizowana jest często na miejscu, innymi słowy: firma zatrudnia specjalistów ds. kadr i płac i tworzy dla nich stanowiska pracy w swoich strukturach. Mniejsze i średnie przedsiębiorstwa wolą outsourcing administracji personalnej, który polega na nawiązaniu współpracy z niezależnym biurem kadrowo-płacowym świadczącym usługi zdalnie, z wykorzystaniem komunikacji telefonicznej i e-mailowej oraz cyfrowego obiegu dokumentów.
Czy warto rozważyć outsourcing kadrowo-płacowy?
Outsourcing kadrowo-płacowy przynosi wiele korzyści, z czego najważniejsze to:
1) oszczędność w budżecie,
2) oszczędność czasu,
3) bezpieczeństwo.
Zdalna obsługa kadrowo-płacowanie wymaga inwestycji w tworzenie i utrzymywanie stanowisk pracy dla ekspertów w tej dziedzinie. Nie musimy więc ponosić niepotrzebnych kosztów związanych z ich ubezpieczeniem czy zakupem dla nich niezbędnego sprzętu. Płacimy jedynie za wykonaną usługę. Jednocześnie zyskujemy gwarancję, że nasze sprawy kadrowo-płacowe są w rękach najlepszych. Nic powinno zatem dziwić, że coraz więcej przedsiębiorstw – nie tylko małych i średnich, ale też dużych firm, spółek i korporacji – decyduje na takie rozwiązanie.