Tańsze podróże służbowe z Kartą Intercity

Autor tekstu: , Data publikacji:

PKP Intercity zachęca klientów do wybrania kolei, najbardziej ekologicznego i komfortowego środka transportu, także na podróże służbowe. Między innymi w tym celu powstała Karta Intercity – rozwiązanie, dzięki któremu klienci mogą zaoszczędzić nawet 173 tysięcy złotych w skali roku. Z oferty skorzystało już setki firm i klientów indywidualnych, a 80% z nich odnawia usługę po tym, jak skończy ona ważność.

Jak działa Karta Intercity?

Karta Intercity to oferta skierowana do firm, organizacji i klientów indywidualnych. Dzięki niej można korzystać bez limitu z krajowych pociągów wszystkich kategorii, czyli EIP, EIC, IC oraz TLK i składów przewoźników takich jak: Polregio, Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Warszawska Kolej Dojazdowa i Koleje Dolnośląskie. Karty są wystawiane jako imienne lub na okaziciela, co jest atrakcyjne finansowo, gdy z podróży służbowych koleją korzysta więcej pracowników. Co istotne, zakup kart można uwzględnić w rozliczeniach podatkowych CIT. Karty Intercity to duże ułatwienie w planowaniu podróży – na przejazd pociągiem można zdecydować się niemal w ostatniej chwili, nie poświęcając czasu na zakup biletów. Niezbędne jest tylko pobranie rezerwacji miejsca w pociągach, w których jest to wymagane. Podróż koleją to idealne rozwiązanie dla najbardziej zapracowanych pasażerów, którzy w jej trakcie mogą wykonywać inne obowiązki. Komfortowej pracy w pociągu sprzyja Strefa Ciszy, dostępna w Pendolino oraz w pociągach kategorii IC obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Flirt i PesaDART. PKP Intercity właśnie rusza z kampanią promocyjną, pokazującą korzyści płynące z zakupu Karty Intercity.

Zachęcamy Polaków do wyboru kolei jako pierwszego środka transportu. Podróż pociągiem to ekologiczna i ekonomiczna alternatywa nie tylko na przejazdy prywatne, lecz także służbowe. Dlatego przygotowaliśmy ofertę skierowaną do biznesu, która naprawdę się opłaca. Dzięki Karcie Intercity zmniejszają się zarówno koszty, jak i ślad węglowy generowany podczas podróży służbowych. Poprzez kampanię chcemy dalej rozwijać segment podróży służbowych i biznesowych, bo widzimy rosnące zainteresowanie tą usługą – powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity

Duża oszczędność dla biznesu i nie tylko

Karta Intercity to duża oszczędność dla biznesu jak i osób indywidualnych. Z oferty można skorzystać w opcji miesięcznej, kwartalnej, półrocznej i rocznej. Cena spada m.in. wraz z okresem ważności karty – im dłuższy, tym cena w przeliczeniu na jeden przejazd jest bardziej atrakcyjna. Przykładowo, jeśli firma lub klient indywidualny zdecyduje się na przejazdy klasą 1 dwa razy dziennie przez siedem dni w tygodniu, to zakup jednej karty pozwoli oszczędzić nawet 173 tysięcy w skali roku. Przy koszcie rocznym rzędu 15 tys. zł, daje to nieco ponad 20 zł za przejazd. W innym wariancie, gdy np. pracodawca wykupi kartę roczną na przejazdy tam i z powrotem 5 dni tygodniu w klasie 2, zapłaci 15,8 tys. zł, czyli 30 zł za przejazd, a zaoszczędzi nawet 76 tys. zł. Jeśli natomiast firma lub pasażer indywidualny zainteresowany byłby mniejszą częstotliwością przejazdów, to wykupując kartę miesięczną klasy 2. na 4 przejazdy tygodniowo zaoszczędzi 794 zł. Przy tej samej liczbie przejazdów w opcji kwartalnej jego upust wyniesie 4704 zł, w wariancie półrocznym 10 008 zł, a rocznym aż 21 016 zł.

Aby wybrać najkorzystniejszą ofertę  warto skorzystać z kalkulatora korzyści przygotowanego przez PKP Intercity. W formularzu dostępnym na stronie należy wybrać liczbę przejazdów tygodniowo, klasę oraz długość subskrypcji, a system obliczy wartość Karty Intercity. Pokaże też skalę oszczędności  w zależności od wybranej opcji. Kalkulator zaproponuje również najbardziej opłacalny wariant.

Karty Intercity cieszą się niesłabnącą popularnością. Do września 2023 roku skorzystało z niej ponad 700 różnych firm i organizacji. Narodowy przewoźnik może pochwalić się danymi, z których wynika, że aż 80% klientów korzystających z Kart Intercity decyduje się na przedłużenie oferty, czyli dokonuje zakupu drugiej karty, po upłynięciu terminu obowiązywania pierwszej. Co piąty użytkownik decyduje się na zakup więcej niż jednej karty.