Są największymi i najstarszymi targami, istnieją od 1966 roku. Każdy znajdzie tam coś dla siebie: przedsiębiorcy, którzy szukają nowych pomysłów na branżę turystyczną, lub badają trendy i nowości panujące na rynku turystycznym, oraz zwykli ludzie, których pasją jest turystka.
ITB to idealna okazja aby w przeciągu zaledwie kilku godzin ,,zwiedzić” cały świat, od krajów Ameryki południowej po kraje Czarnego Kontynentu, od miejsc na Ziemi gdzie temperatura nie przekracza kilku stopni aż po miejsca gdzie można się opalać, bez obawy o chłodne dni.
W Hali 15.1 swoje stanowisko miało Polskie Stoisko Narodowe, przygotowane przez Polską Organizacje Turystyczną i berlińskie przedstawicielstwo. Dzięki aktywnemu uczestnictwu na takich targach buduje się pozytywny obraz polskiej turystyki. Przypomnijmy że w tamtym roku oczarowaliśmy „świat” walorami turystyki aktywnej, leczniczej, weekendowej, kulturowej, historycznej i biznesowej. Polska od dawna jest głównym kierunkiem zagranicznym dla Niemców, touroperatorzy niemieccy mają w swoich ofertach wyjazdy do Świnoujścia, Kołobrzegu oraz do kurortów dolnośląskich.
Na spotkaniu z mediami, które odbyło się 7 marca Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej podkreślił fakt, że wiele obiektów gwarantuje dzisiaj duży komfort ponieważ w ostatnich latach sprywatyzowano większość państwowych zakładów uzdrowiskowych, wyremontowano je i wyposażono w nowoczesne urządzenia.
„Polska jako destynacja wellnes i spa nie jest jeszcze za granicą bardzo znana. POT zamierza w latach 2013-14 swoją kampanią informacyjną skierować uwagę potencjalnych gości na polską ofertę, której standard nie odbiega w niczym od oferty innych krajów europejskich. Oferta zabiegów w Polsce od tradycyjnych (błoto, solanki) przez japońskie Sento i winoterapię po starohinduskie ajuwerda. Aby skorzystać z oferty spa nie trzeba jechać daleko. Już po krótkiej podróży samochodem można przeżyć egzotyczny relaks w Polsce” – powiedział Rafał Szmytke.
Targi w Berlinie to jak by nie patrzeć dwie różnego rodzaju imprezy. Pierwsza część targów to prezentacje produktów i konferencje wystawców. Ekspozycje są ustawione pod względem kontynentów i segmentu rynku, między innymi na: zakwaterowanie, turystykę biznesową, środki transportu, touroperatorów i biura podróży, organizacje i stowarzyszenia turystyczne, czy trendy i wydarzenia. Druga część imprezy składa się z wydarzeń związanych z konferencjami ITB Berlin, poruszane są tam problemy międzynarodowej turystyki i prezentowane są najlepsze rozwiązania w tych kwestiach.