Teraz jest czas tanich podróży lotniczych

Autor tekstu: , Data publikacji:

- Wizz Air jest i pozostaje ultra-niskokosztową linią lotniczą. Era tanich podróży zdecydowanie nie minęła.Dzięki posiadaniu najmłodszej floty samolotów o najniższym śladzie węglowym spośród wszystkich europejskich linii lotniczych, Wizz Air zdołał ograniczyć większość presji inflacyjnej, równoważąc ją innowacjami technologicznymi i efektywnością operacyjną - mówi Sasha Vislaus, managerka ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air w rozmowie z Marzeną Mróz 

Business Traveller Poland: Jakie są plany Wizz Air na 2024 rok w Europie i Polsce?

Sasha Vislaus:
W Polsce nigdy nie byliśmy więksi niż dziś. Posiadamy znaczną flotę – 30 samolotów rozlokowanych na 5 lotniskach, a Polska jest jednym z naszych priorytetowych rynków. Niedawne ogłoszenia dodania kolejnych samolotów do naszej bazy w Gdańsku i Warszawie było kolejnym krokiem naprzód – jeszcze w 2023 roku. Dwa samoloty, które dołączą do polskiej floty latem 2024 roku, zapewnią na polskim rynku ponad milion dodatkowych miejsc, oferując jeszcze więcej niskokosztowych możliwości podróżowania. W Polsce stale rośniemy i planujemy rozwijać się dalej.

Warto również zauważyć, że Wizz Air to najszybciej rozwijająca się europejska ultra niskokosztowa linia lotnicza, dysponująca flotą 196 samolotów typu Airbus A320 i A321. Mamy wspaniały zespół oddanych profesjonalistów, którzy każdego dnia zapewniają najwyższą jakość usług. Dzięki temu, a także dzięki naszym niskim taryfom, Wizz Air stał się preferowanym wyborem 60,3 mln pasażerów w 2023 roku w naszej rozbudowanej siatce połączeń. W Polsce w 2023 roku przewieźliśmy 11,2 milionów pasażerów. Daje nam to drugą pozycję w kraju.

Wizz Air znalazł się niedawno na liście „5 najbezpieczniejszych niskokosztowych linii lotniczych na świecie 2024” według portalu airlinesratings.com, a także został uznany za „Najbardziej zrównoważoną niskokosztową linię lotniczą” w konkursie World Finance Sustainability Awards w latach 2021–2023. Otrzymał tytuł „Lotniczej Grupy Roku za zrównoważony rozwój środowiska na świecie” przyznany przez CAPA-Centre for Aviation Awards for Excellence 2022–2023.

Business Traveller Poland: Poproszę o podsumowanie, a więc o wyniki Wizz Air w liczbach.

Sasha Vislaus: Tylko w zeszłym roku Wizz Air rozszerzył swoją siatkę połączeń, dodając 138 nowych tras do 14 różnorodnych i ekscytujących miejsc docelowych w Europie i poza nią. Linia odebrała także 32 nowe samoloty typu Airbus A321neo, zwiększając swoją flotę do 196 maszyn. W ubiegłym roku Wizz Air przekroczył ważny kamień milowy, który podkreślił zaangażowanie linii w zapewnianie dostępnych i niskokosztowych możliwości podróżowania na polskim rynku – w Polsce, od początku swojej działalności w 2004 roku, Wizz Air przewiózł ponad 100 milionów pasażerów. Wizz Air był też preferowanym wyborem dla ponad 11,2 milionów pasażerów w Polsce, co świadczy o zaufaniu i lojalności polskiego rynku do naszej linii.

W 2023 roku Wizz Air kontynuował ekspansję w Europie i poza nią, angażując się w rozwój i dywersyfikację swojej siatki połączeń. Obecnie linia oferuje blisko 180 tras z Polski. Potwierdzając swoje zaangażowanie i inwestycje na polskim rynku, w zeszłym roku linia Wizz Air uruchomiła 23 nowe trasy z polskich lotnisk do takich miejsc, jak m.in.: Bilbao, Kopenhaga, Kutaisi, Lyon, Madera, Malaga, Sewilla, Tirana, czy Walencja.

Business Traveller Poland: Wizz Air jest obecny w Polsce od 19 lat, oferując 179 kierunków do 27 krajów. Ilu pasażerów skorzystało z jego usług, rozpoczynając podróż na jednym z polskich lotnisk?

Sasha Vislaus: Czujemy się zaszczyceni, że możemy uważać się za rodzimą linię lotniczą w Polsce, ponieważ nasza historia zaczęła się właśnie tutaj, ponad 19 lat temu. Wizz Air rozpoczął działalność w Polsce w maju 2004 roku swoim pierwszym lotem z Katowic na lotnisko Londyn-Luton. To zapoczątkowało zapewnianie polskim pasażerom przystępnych możliwości podróżowania. Z biegiem lat Wizz Air rozbudował swoją siatkę połączeń i utworzył 5 baz operacyjnych w kraju: w Katowicach, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie, oferujących połączenia do wielu miejsc w Europie i poza nią. Obecnie operujemy z 12 polskich lotnisk i oferujemy – jak już wspomniałaś – 179 tras do 27 krajów.

Jak podkreślałam, ostatnio świętowaliśmy wyjątkowe wydarzenie – przewiezienie 100- milionowego pasażera w Polsce, co stanowi dowód uznania i zaufania klientów do naszej linii. Taki istotny kamień milowy to zobowiązanie dla Wizz Air do świadczenia przystępnych i dostępnych opcji podróży dla pasażerów z Polski.

Business Traveller Poland: Czy Wizz Air nadal można nazwać tanią linią lotniczą?

Sasha Vislaus: Tak. Wizz Air jest i pozostaje ultra-niskokosztową linią lotniczą. Era tanich podróży zdecydowanie nie minęła. To właśnie teraz, bardziej niż kiedykolwiek, jest czas niskokosztowych podróży. Dzięki posiadaniu najmłodszej floty samolotów o najniższym śladzie węglowym spośród wszystkich europejskich linii lotniczych, Wizz Air zdołał ograniczyć większość presji inflacyjnej, równoważąc ją innowacjami technologicznymi i efektywnością operacyjną. Ceny biletów zależą od wielu czynników, ale przede wszystkim od podaży i popytu. Dopóki linie lotnicze będą w stanie działać w oparciu o niskie koszty, tak jak robi to Wizz Air, będą mogły zapewniać możliwości podróżowania w przystępnych cenach. Niskokosztowe i ultra-niskokosztowe linie lotnicze okazały się znacznie bardziej elastyczne i odporne w obliczu wyzwań gospodarczych, niż tradycyjni przewoźnicy. Europejski rynek lotniczy zdołał niemal odzyskać ruch sprzed pandemii, a wzrostem tego ruchu kierują przewoźnicy niskokosztowi. Wizz Air, będąca najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie, latem 2023 roku wykorzystała ponad 150 procent swojej przepustowości sprzed pandemii, pozostając wierną ultra-niskokosztowemu modelowi biznesowemu z najnowocześniejszą flotą i wysoką efektywnością operacyjną (wysokie współczynniki wykorzystania i obłożenia).

Business Traveller Poland: WIZZ MultiPass – ta innowacja została wprowadzona na polski rynek w 2023 roku. Czy abonament na bilety lotnicze w Waszej linii oceaniasz jako dobry pomysł?

Sasha Vislaus: Jesteśmy wciąż w okresie próbnym z WIZZ MultiPass. Pierwotnie klienci mogli subskrybować usługę do grudnia 2023, ale przedłużyliśmy ten okres do marca 2024 roku, więc okres testowy abonamentu wciąż trwa. Będzie to dla nas niezwykle interesujące zobaczyć, jak produkt sprawdza się w zależności od sezonowości i jak możemy go zróżnicować dla różnych grup odbiorców (millenialsi/Gen Z, podróżujący latem/zimą itp). W tej chwili jest jeszcze za wcześnie, aby wyciągać wnioski.

Business Traveller Poland: Gdzie będziemy latać na pokładach samolotów Wizz Air w 2024 roku? Jakich nowości możemy się spodziewać w 2024 roku?

Sasha Vislaus: Słyszałam, że lubisz Hiszpanię. Wybór hiszpańskich kierunków z Polski jest szeroki: Alicante, Barcelona, Malaga, Madryt, Walencja… Ale oprócz Hiszpanii, wszystkim czytelnikom Business Travellera gorąco polecamy wiele interesujących miejsc z siatki Wizz Air, w zależności od tego, czego potrzebują. Osoby pragnące wygrzewać się w słońcu, gdy w Polsce jest jeszcze zima mogą wybrać Dubaj, Maroko czy Wyspy Kanaryjskie. Na krótkie wypady za miasto z przyjaciółmi polecamy Kopenhagę, Rzym, Brukselę, Londyn. Idealne miejsca dla nomadów, to: Madera, Cypr, Sycylia. A dla planujących już wakacje mamy takie destynacje, jak: Kreta, Rodos, Santorini, Albania, Czarnogóra czy Bułgaria. Jak widać, szeroka gama świetnych ofert.
A więc? Dokąd polecisz następnym razem z Wizz Air?