Warszawa pełna niespodzianek pod znakiem ibis

Autor tekstu: , Data publikacji:

Noclegi za 39 złotych, nowe niespodzianki w menu i wiele nowych inwestycji – tak można scharakteryzować nowości w należących do francuskiej sieci Accor hotelach marki ibis. Warszawskie spotkanie z dziennikarzami w hotelu ibis Warszawa Stare Miasto stało się okazją do podyskutowania o potencjale konferencyjnym stolicy.

Partnerami spotkania była Warszawska Organizacja Turystyczna wraz z Warsaw Convention Bureau – oba ciała zajmują się promocją stolicy, WOT skupia się na turystyce indywidualnej, WCB – na promowaniu Warszawy jako bardzo dobrego miejsca na organizację kongresów i spotkań biznesowych. Ich przedstawiciele opowiadali o bardziej i mniej znanych atrakcjach miasta i możliwościach spędzenia pełnego atrakcji weekendu. Nie zabrakło również analizy potencjału konferencyjnego miasta.

– Zajmujemy się w tym momencie m.in. promocją Warszawy w Wielkiej Brytanii czy Szwecji jako doskonałej destynacji na krótkie wyjazdy turystyczne, ale bardzo często okazuje się, że nawet mieszkańcy miasta nie zawsze wiedzą o jego, również kulturalnych atrakcjach – mówiła Monika Białkowska, dyrektor biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej. – Dlatego ważne jest, by organizować tego typu briefingi i pokazywać, gdzie i dlaczego warto się spotykać zarówno prywatnie, jak i w celach biznesowych.
Nie zabrakło gorzkich refleksji na temat nie do końca wykorzystanego potencjału stolicy, przede wszystkim braku centrum konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia.

Podczas spotkania była tez okazja, by zapoznać się ze stołeczną (i nie tylko) ofertą hoteli ibis. Przypomnijmy, że ibis to marka należąca do francuskiego Accora, który w swoim portfolio ma także stołeczne hotele Sofitel i Mercure – w sumie francuski potentat dysponuje najbardziej wszechstronną ofertą hotelowo-konferencyjna w Warszawie.

Mateusz Czerwiński (Warsaw Convention Beaureau), Joanna Świerkosz (Orbis / Accor), Monika Białkowska (Warszawska Oragnizacja Turystyczna) i Stephen Hadley (ibis). fot. Gałązka/AKPA

Mateusz Czerwiński (Warsaw Convention Beureau), Joanna Świerkosz (Orbis / Accor), Monika Białkowska (Warszawska Organizacja Turystyczna) i Stephen Hadley (ibis). fot. Gałązka/AKPA

– Hotele ibis mają atrakcyjne położenie umożliwiające korzystanie z głównych atrakcji miast, w których się znajdują – mówił Stephen Hadley, VP Operacji Hoteli Segmentu Ekonomicznego w Polsce w Grupie Hotelowej Orbis i dyrektor ibis Warszawa Stare Miasto. – W Warszawie wypocząć można aż w 6 obiektach marki, z czego cztery znajdują się w jej ścisłym centrum. Ponadto, dzięki swoim nowym ofertom gastronomicznym świetnie nadają się na lekki, niezobowiązujący lunch czy kolację ze znajomymi, więc coraz częściej stają się miejscem spotkań nie tylko gości, ale i mieszkańców. Warto też dodać, że w tym momencie rodzina hoteli ibis to grupa marek najprężniej rozwijających się w portfolio AccorHotels.

Przypomnijmy, że rodzina hoteli Ibis ma w Polsce 25 hoteli. Ibis Hotels – 12 obiektów, Ibis Styles – 4 oraz Ibis Budget – aż 9 hoteli (przypomnijmy, że do końca sierpnia można skorzystać w nich z promocji, w której nocleg kosztuje tylko 39 złotych). Jak podkreślał Stephen Hadley, do końca przyszłego roku dołączy do nich sześć nowych obiektów: jeszcze w tym roku Ibis Styles w Siedlcach i Białymstoku, w roku przyszłym – Ibis Styles w Grudziądzu oraz trzy doskonale usytuowane hotele Ibis Wrocław Centrum, Gdańsk Stare Miasto i Poznań Północ. W planach na 2017 są kolejne, m.in. Ibis Styles w Nowym Sączy, Sosnowcu i Krakowie oraz Ibis Budget Gdańsk Old Town.