Lotnisko Olsztyn – Mazury – które „zasłynęło” w przeszłości m.in. obsługiwaniem lotów należących do CIA maszyn, przywożących do ośrodka wywiadu w Kiejkutach więźniów – jest już od kilkunastu tygodni w pełni przygotowane do obsługi pasażerskiej. W środę dowiedzieliśmy się, że już 21 stycznia ruszą z niego regularne loty. Na razie do dwóch miast – Krakowa oraz Berlina.
Obie destynacje są nieprzypadkowe – dojazd samochodem z Olsztyna do stolicy Małopolski to co najmniej 7-8 godzin, z kolei stolica Niemiec daje szansę, szczególnie w sezonie turystycznym, na zapełnienie samolotów obywatelami Niemiec, którzy, często z powodów sentymentalnych, odwiedzają Warmię i Mazury.
Pierwszy lot będzie miał miejsce 21 stycznia na trasie do Krakowa. Potrwa nie dłużej niż nieco ponad półtorej godziny. Trasę będą obsługiwać szwedzkie Saaby 340, mogące zabrać na pokład nieco ponad trzydziestu pasażerów.
Szczegółowy rozkład lotów:
Olsztyn Mazury – Berlin Tegel
wtorek, czwartek, sobota – wylot z Szyman 8.30, przylot Tegel 10.30, wylot Tegel 15.30, przylot Szymany 17.10
Olsztyn Mazury – Kraków
środa, piątek – wylot z Szyman 8.30, przylot Kraków – 10.05, wylot Kraków 16.30 – przylot Szymany 18.05
niedziela – wylot Szymany 16.20, przylot Kraków – 17.55, wylot Kraków18.55, przylot Szymany 20.30
Bilety na trasie Olsztyn – Mazury Kraków mają zaczynać się od 100 złotych w jedną stronę. Sprzedaż ma ruszyć 1 grudnia.
SprintAir skupia trzy spółki, zajmujące się usługami lotniczymi – SprintAir SA, SprintAir Cargo Sp. z o.o. i SprintAir Aviation School Sp. z o.o. W przeszłości firma realizowała połączenia pasażerskie na trasie Warszawa – Zielona Góra, Warszawa – Katowice oraz Warszawa – Bydgoszcz. Bazą linii jest lotnisko Chopina w Warszawie.