Pasażerowie są proszeni o przekazywanie numerów telefonów komórkowych.
Serwis ten, opracowany we współpracy z firmą Sentient (www.sentient.ie), jest nowym dodatkiem do już egzystującego serwisu mailowego oraz informacji na bieżąco aktualizowanych na stronie internetowej Ryanaira. Będzie on szczególnie przydatny w okresach poważnego zakłócenia w lotach związanych ze złą pogodą, strajkami pracowników kontroli ruchu lotniczego lub powszechnymi zamknięciami przestrzeni powietrznej (np. spowodowanej przez popiół wulkaniczny).
– Ryanair oferuje najlepszą obsługę klienta w Europie. Nasz nowy system powiadomień SMS zapewni nam pozycję lidera. Pasażerowie, którzy dostarczyli nam kompletne numery telefonów komórkowych, otrzymają teraz informacje w czasie rzeczywistym w przypadku wystąpienia rzadkiego opóźnienia przekraczającego 90 minut. Najnowsze badania SITA szacują, że około 95% pasażerów linii lotniczych nosi przy sobie telefon komórkowy w trakcie podróży. Nasz nowy system zapewni pasażerom aktualne informacje w okresach zakłóceń spowodowanych np. przez złą pogodę, strajki pracowników kontroli ruchu lotniczego lub zamknięciem przestrzeni powietrznej –powiedział Stephen McNamara z Ryanaira.
– Sentient ściśle współpracował z Ryanairem, aby zaprojektować globalną aplikację komunikacyjną, która zapewni precyzyjne informacje dla pasażerów, dostarczając za pomocą wielojęzykowego systemu powiadomień SMS informacje o odlotach w czasie rzeczywistym – powiedział Derek Corcoran z Sentienta.