Za pośrednictwem maila, Facebooka, Instagrama lub Twittera, uczestnicy akcji otrzymywali link oraz zaproszenie do napisania specjalnych życzeń walentynkowych dla bliskiej osoby. Na podstawie odpowiedzi udzielonych w ramach krótkiej ankiety, system KLM tworzył spersonalizowane wiadomości walentynkowe. Następnie na ich podstawie, użytkownik mógł skorzystać z dodatkowej opcji wygenerowania listu za pomocą ChatGPT. Tak stworzona przez sztuczną inteligencję „walentynka” zyskiwała unikalną i pomysłową formę, a jej treść była za każdym razem inna. Kampania opracowana przez KLM we współpracy z LiveWall spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. W ciągu 12 godzin, 32,5 tysiąca osób z 50 krajów, w tym z Polski, stworzyło i wysłało swoje wyjątkowe kartki walentynkowe.
ChatGPT to innowacja, którą KLM aktualnie bada i rozważa w kontekście jej funkcjonalności i możliwości zastosowania w kontakcie z klientem. Z innowacjami technologicznymi, w tym ze sztuczną inteligencją linia eksperymentuje już od 2016 roku, a w 2017 zaoferowała pierwsze usługi przy pomocy czatbota o imieniu BlueBot, który rozpoczął pracę, jako wsparcie pracowników w dziale obsługi klienta. ChatGPT stanowi kolejne wyzwanie i otwiera nowe możliwości w szybszej i lepszej komunikacji z klientem.