Globalna siatka połączeń jest istotnym elementem strategii KLM, który odgrywa dużą rolę w wychodzeniu z kryzysu spowodowanego pandemią Covid-19. Holenderski przewoźnik od początku pandemii starał się utrzymać jak najwięcej tras, umożliwiając klientom odbywanie niezbędnych podróży oraz transport towarów (w tym szczepionek i środków medycznych). Obrana strategia sprawdza się. Wraz ze znoszeniem obostrzeń wjazdowych, KLM może bezzwłocznie reagować zwiększeniem oferowania na poszczególnych trasach.
Po decyzji kanadyjskich władz o zniesieniu wielu obostrzeń wjazdowych, od 7 września 2021 KLM zwiększył częstotliwość lotów między Amsterdamem a Kanadą. Klienci KLM mają do dyspozycji połączenia (przez Amsterdam) do pięciu kanadyjskich miast, a oferta we wrześniu b.r. wygląda następująco:
Vancouver
wtorek, czwartek, piątek, sobota
11:15 – 12:05
Toronto
codziennie
10:50 – 12:45
Montreal
poniedziałek, środa, piątek, niedziela
15:20 – 16:50
Calgary
codziennie
12:10 (12:25) – 13:15 (13:30)
Edmonton (przez Calgary)
czwartek, sobota
12:10 – 16:15
– Cieszymy się, że rząd kanadyjski daje przykład innym, umożliwiając ponowne podróże pasażerom, którzy się zaszczepili. Dzięki decyzji o złagodzeniu restrykcji możemy znowu robić to, w czym jesteśmy najlepsi: łączyć ludzi i zapewniać im niezapomniane przeżycia. Nasi klienci mogą spotykać się z rodziną, zwiedzać i odbywać podróże służbowe. Możliwość ponownego oferowania lotów do wielu miast Kanady jest kolejnym krokiem milowym na drodze odbudowy naszej oferty po pandemii. Mamy nadzieję, że również wkrótce zostaną zniesione restrykcje w podróżach do Stanów Zjednoczonych – mówi Pieter Elbers, prezes KLM.
KLM dokłada wszelkich starań, aby zapewnić swoim pasażerom bezpieczne podróże, zachowując najwyższe z możliwych standardy sanitarne przed, w trakcie i po odbyciu lotu. Za swoje starania linia otrzymała w tym roku najwyższą – diamentową nagrodę (Diamond Award) od APEX w kategorii „Bezpieczeństwo Zdrowia” pasażerów w czasach pandemii Covid-19. Przyznana nagroda to maksymalny poziom certyfikacji linii lotniczych w zakresie bezpieczeństwa i higieny podróży, która dowodzi, że KLM jest wiodącą linią pod tym względem. O tym, jak KLM dba o bezpieczeństwo zdrowia swoich podróżnych można się dowiedzieć ze strony klm.pl oraz z filmu dostępnego tutaj.
Ponadto, zgodnie ze swoją nową polityką handlową, KLM oferuje maksymalną elastyczność w planowaniu podróży, dzięki której klienci mogą dowolnie i bezkosztowo zmieniać i anulować swoje loty. Elastyczne zasady dotyczące biletów zostały ostatnio przedłużone i obowiązują do 31 marca 2022 r.