Ostatnie dwadzieścia miesięcy funkcjonowania podczas pandemii Covid-19, przyniosło liczne zmiany na rynku lotniczym. W tych wyjątkowych czasach pojawiły się nowe wartości i kryteria, które zyskały w oczach pasażerów pierwszoplanowe znaczenie przy wyborze linii lotniczej. W ogólnym doświadczeniu klienta, wzrósł nacisk na ochronę zdrowia i poczucie bezpieczeństwa. Podobnie większego niż dotychczas znaczenia nabrało odpowiedzialne i zrównoważone podróżowanie. Tworząc nowe wyróżnienie World Class Award, organizacja APEX (Airline Passenger Experience Association) zajmująca się badaniami rynku lotniczego, oceniała linie w oparciu o doświadczenia pasażerów, stosując nowe testy porównawcze oraz bardziej rozbudowane audyty danych.
W ramach World Class Award, poza bezpieczeństwem, dobrym samopoczuciem i zrównoważonym rozwojem, najwyższe standardy wyznaczono również dla takich kategorii jak obsługa, komfort, catering i efektywność.
– Jesteśmy zaszczyceni i dumni z otrzymania nagrody World Class Award. W ciągu ostatnich dwóch lat robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym pasażerom jak najbardziej bezpieczne, zrównoważone i komfortowe loty, od samego startu podróży, aż do jej celu. Fakt, że nasi pasażerowie doceniają to w tak wysokim stopniu, czyni to wyróżnienie wyjątkowym. Klienci słusznie oczekują również, że nasza działalność będzie jak najbardziej ekologiczna i zrównoważona. Ta nagroda jest przede wszystkim ogromną zasługą wszystkich naszych pracowników, którzy z ogromnym poświęceniem i pasją ciężko pracowali w tych trudnych czasach. Uznanie naszych wysiłków powinno być zachętą dla personelu KLM na całym świecie do dalszej wytrwałej pracy na drodze ku wyjściu z kryzysu – mówi Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy ds. doświadczenia klienta w KLM.
Międzynarodowe stowarzyszenie APEX (Airline Passenger Experience Associacion) powstało 42 lata temu i od tego czasu stało się największą, renomowaną organizacją, która zajmuje się badaniami rynkowymi i oceną satysfakcji klienta w odniesieniu do usług linii lotniczych.
Nowa nagroda World Class Award została przyznana w tym roku po raz pierwszy. Łącznie z KLM zostało nagrodzonych siedem linii lotniczych: KLM, Singapore Airlines, Japan Airlines, Emirates, Saudia, Qatar Airways i Turkish Airlines.