Nowe samoloty we flocie Air France – KLM

Autor tekstu: , , Data publikacji:

Grupa Air France-KLM  inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny wpływ na poprawę wyników ekonomicznych, jak też na realizację celów względem środowiska. W ciągu najbliższych trzech lat flotę francusko-holenderskiego przewoźnika zasilą samoloty nowej generacji - Airbusy A350 w wersji pasażerskiej i cargo.

Grupa zatwierdziła zamówienie na 4 frachtowce Airbus A350F dla Martinair – linii, która w ramach Grupy KLM realizuje loty dla KLM Cargo. Nowe Airbusy zastąpią flotę 4 Boeingów 747F, które są aktualnie wykorzystywane przez KLM Cargo i Martinair. Samoloty będą bazować na lotnisku Schiphol w Amsterdamie. Wcześniej, w grudniu 2021 roku, zamówione zostały 4 samoloty transportowe Airbus A350F dla Air France. Dostawy dla Martinair i Air France rozpoczną się w drugiej połowie 2026 roku, co oznacza, że obie linie lotnicze będą wśród pierwszych przewoźników cargo, korzystających z najnowszych frachtowców A350F.

Ten typ samolotu jest napędzany przez silniki Rolls-Royce Trent XWB-97 i wyposażony w liczne innowacje technologiczne, które czynią go wydajnym zarówno pod względem ekonomicznym, jak i środowiskowym. W porównaniu z Boeingiem 747F, samolot emituje ponad 40 procent mniej CO2, a ponadto jest o 50 procent cichszy.

Poza samolotami cargo, Grupa Air France-KLM wzbogaci swoją flotę pasażerską zamawiając 3 dodatkowe samoloty typu Airbus A350-900, które będą latały w barwach Air France. W efekcie flota francuskiej linii będzie liczyła w sumie już 41 nowoczesnych samolotów A350-900. Zamówione Airbusy, których dostawa jest planowana na 2024 rok, zastąpią starsze modele i będą operować na trasach międzykontynentalnych z wylotem z lotniska Charlesa de Gaulle w Paryżu.

Odnawianie floty jest kluczowym działaniem, które pozwala obniżyć emisję CO2 z natychmiastowym efektem. Obok zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) oraz poprawy efektywności operacji lotniczych (tzw. ekopilotaż), modernizacja floty stanowi jeden z filarów pro-środowiskowej strategii Grupy. Air France – KLM dąży do redukcji CO2 na pasażera/km o 30 procent w porównaniu z 2019 rokiem. Cel ten został niedawno zatwierdzony przez inicjatywę Science-Based Targets (SBTi).

– Inwestycje we flotę oznaczają inwestycję w przyszłość naszej Grupy. Bardzo mnie cieszy, że niebawem będziemy korzystać z najcichszego i najnowocześniejszego samolotu transportowego na rynku, jakim jest Airbus A350F.  To zamówienie jest dowodem naszej wiary w trwały rozwój rynku cargo w nadchodzących latach, a także naszego zaangażowania w dobro środowiska, poprzez redukcję C02. Kolejną dobrą informacją jest fakt, że również nasza flota pasażerska wzbogaci się o 3 nowe samoloty Airbus A350-900, z których będą korzystali pasażerowie Air France. Jesteśmy zadowoleni z tego typu samolotów, od początku ich użytkowania. A350-900 okazał się niezawodną i efektywną maszyną, która pozwoliła nam na przełom pod względem redukcji emisji CO2 i hałasu. Będziemy kontynuować wysiłki w celu jak najszybszej modernizacji floty, aby zapewnić naszym klientom najlepsze doświadczenie z podróży, a jednocześnie zrealizować nasze ambitne cele dekarbonizacji –  powiedział Benjamin Smith, Prezes Grupy Air France- KLM.

Obecnie Air France-KLM dysponuje flotą liczącą 506 samolotów, w tym 6 pełnych frachtowców, wyłącznie do przewozu cargo.