Pasażerów czekają korzystne zmiany w menu, nowe produkty, ale też usprawniona, bardziej wydajna procedura wydawania posiłków. Dania i pory posiłków mają też lepiej współgrać z biorytmem podróżnych. Nowego serwisu doświadczymy od 1 lipca na dziewięciu trasach z Amsterdamu, a od jesieni – podczas wszystkich lotów międzykontynentalnych.
Na początku lotu, na dobry start podróży pasażerowie otrzymają butelkę wody, orzeźwiający ręcznik oraz słuchawki, aby mogli rozgościć się w samolocie i przygotować do drogi. Następnie załoga zaoferuje podróżnym szeroki wybór ulepszonych posiłków na wybranych dalekich trasach z wylotem z Amsterdamu.
Na połączeniach międzykontynentalnych, które odbywają się w ciągu dnia, w skład posiłku będą wchodziły dania na ciepło do wyboru, duża sałatka oraz deser. Podczas lotów międzykontynentalnych średniego i dalekiego zasięgu pasażerowie będą dodatkowo częstowani przekąskami, wśród których znajdą się lody, słodycze i pikantne snacki. Przekąski będą serwowane przez załogę, jak również dostępne w samoobsługowych barach w samolocie.
Co więcej, dania zróżnicowano w zależności od pory dnia i nocy, w której odbywa się rejs, a także odpowiednio dostosowano do długości podróży, dzieląc loty na trzy kategorie:
• Loty międzykontynentalne krótkiego zasięgu;
• Loty międzykontynentalne średniego zasięgu;
• Loty międzykontynentalne dalekiego zasięgu.
To, co zjemy w samolocie i o jakiej porze, zostało tak opracowane, aby posiłek współgrał z biorytmem pasażerów. Posiłkom tradycyjnie będzie towarzyszył szeroki wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych.
Serwis pokładowy w nowej odsłonie zostanie wprowadzony od 1 lipca b.r., początkowo na wybranych 9 trasach z Amsterdamu do: Bonaire (przez Arubę), Entebbe (przez Kigali), Fortalezy, Osaki, Hongkongu, Vancouver, Seulu, Rio de Janeiro i Houston. Wraz z początkiem rozkładu zimowego, od 28 października 2018 nowy serwis będzie dostępny na wszystkich lotach międzykontynentalnych KLM.
KLM przeorganizował też pracę personelu pokładowego. Nowy układ zbiorowy pracy załóg holenderskiej linii zawiera klauzulę, że teraz na wielu lotach międzykontynentalnych załogi będą liczyły jedną osobę mniej. W związku z tym personel pokładowy musi pracować bardziej wydajnie, a procedurę wydawania posiłków należy przemyśleć na nowo. Wprowadzenie nowego menu było dobrą okazją, aby lepiej wykorzystać miejsce tacach. Dodatkowo wózki będą mogły pomieścić więcej tac z posiłkami, zapewniając szybszą obsługę pasażerów, bez uszczerbku na jakości. W efekcie wszystkich zmian, ilość serwowanych posiłków i napojów pozostaje ta sama, ale jakość obsługi i oferowanych produktów poprawi się, czego życzyli sobie klienci KLM.
Pasażerowie KLM są częstowani kawą i czekoladą opatrzoną certyfikatem UTZ i Fairtrade, które dają pewność, że produkty te zostały wyprodukowane w uczciwy sposób, bez szkody dla środowiska, ani krzywdy rolników. Jajka oraz drób wchodzące w skład potraw serwowanych przez linię na lotach z Amsterdamu są produkowane w sposób etyczny i z dbałością o dobro i godność zwierząt. Za swoje działania KLM otrzymał nagrodą „Dobrego Jajka” i „Dobrego Kurczaka” od organizacji działających na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych.