Przypomnijmy, że odwołanie Piróga jest konsekwencją złych wyników finansowych w spółce. Szefowie LOT miesiąc temu zwrócili sie do ministerstwa skarbu o pomoc publiczną w wysokości 400 milionów złotych, argumentując, że rynek przewozów lotniczych przeżywa poważny kryzys. Jednocześnie LOT finiszował z kampanią promujacą sprowadzenie do Polski pierwszego Boeinga 787 Dreamlinera, który – jak liczy LOT – pozwoli w przyszłym roku poprawić wynik spółki.
Resort na prośbę LOT zareagował pozytywnie, ale postawił twarde warunki: odpowiedzialny za obecną sytuacje prezes musi odejść, a spółka ma przeprowadzić gruntowną restrukturyzację, która ma polegać na redukcji zatrudnienia o 25 procent, likwidacji nierentownych połączeń oraz wycofaniu się z obsługi nie przynoszących zysków lotów krajowych.
Nowy prezes ma zostać wybrany w konkursie. Do tego czasu pełniącym jego obowiązki został członek zarządu ds. finansowych Zbigniew Mazur.
Mazur jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował też w Szkole Głównej Planowania i Statystyki (dziś SGH). Ukończył również Podyplomowe Studia Bankowości i Finansów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ma licencję maklerską. Większość kariery zawodowej spędził w bankowości. Z branżą lotniczą związał się bliżej w 2008 roku najpierw pełnił funkcję dyrektora Biura Zarządu PLL LOT, a od sierpnia 2009 był prezesem LOT Services Sp. z o.o. Pracę w PLL LOT łączy z obowiązkami w Radzie Nadzorczej Eurolot S.A. (Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej).