Przewodnimi tematami odbywających się w Kenii targów jest zaprezentowanie turystycznych atutów tego kraju, a także zwrócenie uwagi potencjalnych inwestorów z sektora podróży na ciekawe możliwości inwestycyjne w tej części Afryki. W tym celu organizator targów (Kenya Tourism Board, czyli kenijska rada turystyki) przygotowała serię wykładów i paneli dyskusyjnych poświęconych tematyce nowych rozwiązań, wymiany doświadczeń i wzajemnej współpracy pomiędzy inwestorami, a przedstawicielami Kenii, która pretenduje do roli lidera na afrykańskim rynku turystycznym.
W ramach imprezy przewidziane zostały także wycieczki krajoznawcze, organizowane z myślą o menedżerach produktów przybyłych do Kenii. Przygotowaniem oraz nadzorem nad wycieczkami po regionie zajęła się kenijska rada turystyki, według, której tego typu promocja pozwoli na najefektowniejszą prezentację walorów turystycznych kraju takich jak parki narodowe, rezerwaty morskie, jeziora czy góry.
– Podejmujemy wszystkie niezbędne działania, by zapewnić, że Kenia jest krajem bezpiecznym zarówno dla przeprowadzania przedsięwzięć inwestycyjnych jak i dla turystów. Jednocześnie cały czas pracujemy nad tym, aby różnicować i urozmaicać produkty z oferty turystycznej kraju w taki sposób, aby Kenia mogła się stać jednym z magicznych miejsc na mapie światowej turystyki – powiedział Muriithi Ndegwa, dyrektor zarządzający Magical Kenia Travel Expo.