Test będzie prowadzony przez miesiąc lub do czasu, kiedy zostaną uzyskane jednoznaczne wyniki, jednak już pierwsze opinie są obiecujące.
Wśród pasażerów, którzy dokonali rezerwacji po ogłoszeniu z 9 lipca, 10% dodatkowo wykupiło duży bagaż podręczny przez Internet na stronie wizzair.com za 10€. Zdecydowanie niewielka liczba pasażerów przybyła na lotnisko bez uiszczenia dodatkowej opłaty na wizzair.com za duży bagaż podręczny i musiała zapłacić wyższą cenę na miejscu.
Ci, którzy zapłacili za duży bagaż podręczny skorzystali z pierwszeństwa wejścia na pokład, przed pasażerami z małym bagażem podręcznym oraz dodatkowo nie zaobserwowano problemów z umieszczaniem większego bagażu w schowku nad siedzeniami. Dzięki temu od 1 dnia sierpnia nie było opóźnień z powodu konieczności przeładowania zbyt ciężkich bagaży podręcznych.
Uzyskane dotychczas wyniki pokazują, że pasażerowie wyraźnie wolą podróżować z lekkim bagażem, wolnym od dodatkowych opłat, co nie tylko pozwala im zaoszczędzić pieniądze, ale również wpływa na mniejsze zużycie paliwa i tym samym przynosi oszczędności dla linii lotniczej.
– Pasażerowie Wizz Air na próbnej trasie mają możliwość wyboru, który typ bagażu wnieść na pokład. Bez względu na ich wybór, wszyscy pasażerowie korzystają ze sprawniejszego systemu wchodzenia na pokład i zawsze niskich taryf Wizz Air. Jednocześnie zachęcamy pasażerów do zakupu dużego bagażu podręcznego przez Internet za 10€, ponieważ w sytuacji, gdy torba nie spełni wymogów, co do wagi i wymiarów, będziemy egzekwować od pasażerów wyższą opłatę na lotnisku. W świetle pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy w pierwszych dniach testu, już rozważamy rozszerzenie nowych zasad dotyczących bagażu podręcznego na wszystkie nasze trasy, powiedział Daniel De Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air.