Okazało się, że bagaż został odprawiony tylko do Dusseldorfu, a nie do Madrytu. W pewnej chwili pracownik stwierdził, że przyszedłem zbyt późno i do Madrytu w ogóle mnie nie odprawi. Zostałem na lotnisku. Mój bilet nie pozwalał na zmiany i zwroty. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?
Konrad
Panie Konradzie
W takiej sytuacji kluczowe jest ustalenie, czy problem z dokonaniem odprawy leżał po Pana stronie, czy po stronie pracowników lotniska. Nie wiem dokładnie ile minut przed wylotem był Pan na lotnisku. Sam Pan wspomina, że było to w ostatniej chwili i rejs do Madrytu mógł być już zamknięty w systemie odpraw. Pracownik check-in zapewne próbował odprawić Pana na rejs bezpośredni, ale system zablokował próbę połączenia z rejsem następnym.
W tej sytuacji na pewno proponuję zgłoszenie reklamacji do przewoźnika. Podjęta procedura reklamacyjna pozwoli ustalić dokładną godzinę dokonania próby odprawy. Jeśli okaże się, że zgłosił się Pan po czasie – wtedy żadna rekompensata nie przysługuje.
Proszę ponownie sprawdzić restrykcje Pana biletu. Twierdzi Pan, że bilet jest bezzwrotny, co oznacza, że zwrotowi nie podlega taryfa oraz ewentualnie opłata paliwowa. Jednak niewykorzystane opłaty lotniskowe podlegają zwrotowi, a ta kwota jest całkiem znacząca.
W przyszłości proponuję dokonywanie odprawy telefonicznie lub przez Internet. Coraz więcej linii lotniczych proponuje taką możliwość, włącznie z wydrukowaniem karty pokładowej. Pana wizyta na lotnisku ogranicza się wówczas tylko do oddania bagażu i przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa.