Air France/KLM elektroniczna metamorfoza

, Data publikacji:

Ściśle współpracujące ze sobą linie nie przegapiły internetowej rewolucji w branży lotniczej. Dzięki temu pasażerowie mają dostęp do wielu usług, które ułatwiają im życie.

Kompleksowy system rezerwacyjny na stronach internetowych Air France i KLM zamienia się obecnie niemal w domowe biuro podróży. Wystarczy wejść na stronę linii i można zaplanować całą wyprawę. Przede wszystkim oczywiście zarezerwować bilet lotniczy – korzystając przy tym ze wszystkich taryf i aktualnie wolnych miejsc w samolotach Air France/KLM dzięki skorelowaniu z ogólnym systemem rezerwacji. System pozwala nam wybrać formę płatności: przelewem, gotówką, kartą kredytową – nie niesie to za sobą żadnych dodatkowych opłat. Jeśli jest to podróż firmowa bez problemu dostaniemy fakturę, która zostanie wysłana pod wskazany adres. Za wszystko wciąż można zdobywać i wykorzystywać w operacjach punkty w programie lojalnościowym.

System pozwala ponadto na zarezerwowanie miejsca w hotelu, wynajęcie samochodu, a w KLM wykupienie dwóch rodzajów ubezpieczenia – turystycznego oraz od konieczności anulowania biletu z winy pasażera. Taki sposób na planowanie wyjazdu to nie tylko oszczędność czasu, ale także pieniędzy – ze względu na bezpośredni dostęp do wszystkich promocji i brak opłaty za wystawienie biletu. Air France i KLM oferują 258 destynacji w 115 krajach na czterech kontynentach, jest więc z czego wybierać.

Duża zniżka za nadbagaż

Pasażerowie Air France i KLM odprawiający się za pośrednictwem Internetu na stronach airfrance.pl lub klm.pl mają możliwość wykupienia nadbagażu ze zniżką sięgającą 30 procent, w porównaniu do opłat pobieranych na lotnisku (maksymalnie można dokupić 50 kg dodatkowego bagażu). Zniżka obowiązuje tylko w przypadku lotów na trasach, na których stosowany jest tzw. koncept wagowy (pasażer może zabrać ze sobą określoną liczbę kilogramów, bez względu na liczbę sztuk bagażu jaki przewozi). Koncept wagowy obowiązuje na większości tras na świecie, wyłączając loty do USA, na których obowiązuje tzw. koncept sztukowy (liczy się liczba sztuk bagażu). Tu również można dokonać opłaty za nadbagaż (dokupując kolejne sztuki bagażu ponad limit) podczas odprawy internetowej korzystając ze zniżki w wysokości 20 procent.

Dodatkowy limit bagażu można wykupić w każdej chwili, kiedy otwarta jest odprawa internetowa. W przypadku Polski jest to okres od 30 godzin do 30 minut przed planowanym wylotem. Potwierdzenie należy wydrukować i zabrać je ze sobą na lotnisko.

Usługa, którą opisujemy nie dotyczy przewozu sprzętu sportowego oraz zwierząt, a pobrana opłata za dodatkowy bagaż nie podlega zwrotom.

Nowa strefa, większy komfort

W grudniu minionego roku, na wszystkich lotach międzykontynentalnych KLM, wprowadzono dla pasażerów podróżujących w klasie ekonomicznej, nową strefę nazwaną „Economy Comfort”. Oferowane są tam wygodniejsze miejsca z większą o dziesięć centymetrów przestrzenią na nogi oraz z oparciami foteli rozkładającymi się do pozycji półleżącej. Przy trwającym wiele godzin locie to spore udogodnienie. KLM przygotował zresztą tę ofertę właśnie ze względu na żądania klientów wymagających większego komfortu podróży w klasie ekonomicznej podczas lotów na długich dystansach. To rozwiązanie jest częścią długoterminowego programu KLM zatytułowanego „The Customer Journey”, który skupia się na odnowieniu pozycji marki.

Pasażerowie „Economy Comfort” mogą po wylądowaniu wysiąść szybciej z samolotu, ponieważ ich miejsca są usytuowane z przodu klasy ekonomicznej. Posiłek w tej strefie jest taki sam jak w klasie ekonomicznej.

Przeloty w „Economy Comfort” (jako że liczba miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszenia) można rezerwować za dodatkową opłatą tylko online, już na 90 godzin przed podróżą, na stronie www.klm.pl – płatności dokonuje się kartą kredytową. Wysokość opłaty za przelot w jedną stronę, zależnie od odległości, wynosi od 80 do 150 euro (jest to dopłata do kupionego już biletu w klasie ekonomicznej). Posiadacze kart platynowych w programie lojalnościowym Flying Blue i pasażerowie, którzy kupili bilety typu full–flex w klasie ekonomicznej mogą zarezerwować miejsca w strefie bez dodatkowej opłaty. Posiadacze karty Flying Blue Gold otrzymają 50 procent zniżki a Flying Blue Silver – 25 procent.

Cała flota dalekiego zasięgu KLM będzie wyposażona w nową strefę. W samolotach Air France wprowadzono usługę o bardzo podobnych zasadach – nazywa się ona „Premium Seat”.

Dzwonisz, masz

Zarówno w Air France i w KLM istnieje już możliwość dokonywania odprawy przy użyciu telefonu komórkowego, Blackberry lub PDA – co cieszy się coraz większym uznaniem wśród klientów biznesowych.

Wystarczy uruchomić aplikację internetową (mobile.airfrance.com lub mobile.klm.com) i podać swój numer rezerwacji, numer biletu elektronicznego lub, w przypadku uczestników programu lojalnościowego Air France numer karty Flying Blue. Po chwili mamy dostęp do wszystkich danych związanych z naszą podróżą. Możemy dokonać wyboru miejsca i określić w jaki sposób chcemy otrzymać potwierdzenie – może być to e-mail lub wiadomość SMS. W obu wypadkach dotrze do nas w kilka chwil link internetowy, gdzie możemy pobrać swój indywidualny kod kreskowy. Na lotnisku posługujemy się telefonem jak kartą pokładową – pokazując kod (zostanie zeskanowany z ekranu telefonu przez pracownika) podczas odprawy bagażowej, przy bramkach kontroli lub chcąc dostać się do salonów business lounge.

Pomocnik transferowy

Strony internetowe obu linii zawierają wiele informacji. Ciekawym udogodnieniem w Air France jest pomocnik podczas przesiadek na, olbrzymim przecież, paryskim lotnisku Charles de Gaulle. Pod adresem correspondances-aeroports.airfrance.fr/index_EN.php należy tylko wprowadzić informacje o miejscu skąd przylatujemy oraz dalszej części naszej podróży. Dostaniemy czytelną wizualizację przesiadki z informatorem – gdzie i jak pójść, by szybko dotrzeć na miejsce.

Równie pomocny może okazać się przewodnik po największych lotniskach na świecie, z planami, informacjami o przesiadkach, transporcie, hotelach czy parkingach. Można go znaleźć pod adresem airfrance.travel-guides.com.

Obie usługi dostępne są w języku angielskim.

Do kiosku w Warszawie

Na warszawskim lotnisku Okęcie, pasażerowie obu linii mogą się odprawić w specjalnym kiosku samoobsługowym w nowym terminalu. Procedura jest banalnie prosta i oszczędza sporo czasu. Po prostu wprowadzamy numer biletu i drukujemy kartę pokładową. Można oczywiście dokonać odprawy w domu, przez Internet, i wydrukować kartę pokładową na lotnisku.

 

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji

Zapisz się na nasz Newsletter

Bądź na bieżąco!
Nasze wiadomości w Twojej poczcie.