Co się zmieniło na rynku travel? Nowy raport

Autor tekstu: , Data publikacji:

Wzrost sprzedaży imprez turystycznych, wzrost udziału w tym kanału internetowego oraz Grecja i Bułgaria zdecydowanie na czele, jeśli chodzi o najbardziej oblegane przez Polaków destynacje.

Według biura podróży Fly.pl pierwszym, najbardziej zauważalnym trendem jest wzrost sprzedaży imprez turystycznych przez internet. Potwierdzają to dane sprzedażowe Fly.pl z lipca, które pokazują 86%-owy wzrost sprzedaży z leadów online w porównaniu do analogicznego okresu w 2012 roku.

W raporcie Polskiego Związku Organizatorów Turystyki przedstawione są dane, które pokazują tendencję wzrostową całego rynku zorganizowanych usług turystycznych. Trend ostatnich czterech tygodni w sprzedaży sezonu 2012/13 wskazuje, że ilość dokonanych rezerwacji wzrosła w stosunku do analogicznego okresu w 2012 roku o 23,8%. W danych Fly.pl ta tendencja jest jeszcze bardziej widoczna, ponieważ biuro odnotowało 39,5%-owy wzrost ilości dokonanych rezerwacji w stosunku do 2012 roku przy wzroście obrotu ze sprzedaży imprez turystycznych na poziomie 41,33%.

Tanie bilety lotnicze na www.centrumlotow.pl. Sprawdź! >>

– Po przeanalizowaniu wyników sprzedażowych z lipca bieżącego roku i zestawieniu ich z wynikami ubiegłorocznymi w analogicznym okresie, stwierdzamy wyraźny wzrost tendencji wybierania przez Polaków europejskich destynacji jako miejsc wypoczynku. Największą liczbę turystów zyskała Grecja, którą wybiera obecnie co trzecia osoba zakupująca imprezę turystyczną w naszym biurze, a także Bułgaria, która podwoiła swój udział w rynku. Ma na to wpływ niestabilna sytuacja polityczna w Egipcie, który jeszcze w zeszłym roku królował we wszystkich zestawieniach sprzedażowych. Polacy obecnie wolą wybierać komfortowy pobyt w europejskich hotelach z obsługą na wysokim poziomie, a także możliwością odbywania wycieczek fakultatywnych – tłumaczy Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Brak możliwości komentowania.