Gwiezdny sojusz

Autor tekstu: , Data publikacji:

Ułatwione przesiadki, wspólny program lojalnościowy, dostęp do salonów biznesowych oraz akcje promocyjne – to niektóre z wielu korzyści, jakie odnoszą klienci, korzystający z usług przewoźników zrzeszonych w sojuszach lotniczych. PLL LOT należy do Star Alliance, największej na świecie organizacji tego typu.

Sojusz lotniczy Star Alliance utworzony został w 1997 roku przez 5 linii lotniczych: Air Canada, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Thai Airways International i United. Zamierzeniem było wspólne oferowanie klientom produktów i usług. Pomysł się sprawdził. Dzisiaj do Star Alliance należy 28 linii lotniczych, posiadających ponad 4 tysiące samolotów i zatrudniających ponad 400 tysięcy osób. Liczba pasażerów, obsługiwanych przez członków sojuszu, sięga 628 milionów, lotów – 21 tysięcy dziennie, a salonów biznesowych, skupionych w Star Alliance, jest na całym świecie prawie tysiąc.

Dla pasażerów…

Korzyści, jakie osiągają klienci linii lotniczych, należących do sojuszu lotniczego, są niemałe. Jedną z większych jest udział w programach lojalnościowych linii lotniczych, które są ze sobą w ramach Star Alliance skorelowane. Niezależnie od tego, w którym programie bierzemy udział, zbieranie i wymiana punktów na nagrody odbywa się w ramach całego systemu, tworzonego przez 28 przewoźników – jeśli ktoś ma kartę LOT Miles&More, może zbierać punkty przy okazji lotu np. portugalskim TAP-em – wystarczy przy wchodzeniu na pokład okazać swoją kartę członkowską. Kiedy klient „rozwija się” w ramach swojego programu, otrzymuje dostęp do usług, dostępnych dla poziomu Silver oraz Gold całego sojuszu (choć Star Alliance jako taki nie posiada odrębnego programu). Obejmują one m.in. wejście do salonów biznesowych, priorytet przy boardingu czy rezerwacji miejsc, prawo do korzystania z wejść dla klasy Business, szansę nadania cięższego o 20 kg bagażu. Bardzo istotną możliwością jest wymiana zebranych punktów (lub mil) na nagrody w każdej z linii lotniczych, należących do Star Alliance, można w ten sposób wybrać darmową podróż lub otrzymać „upgrade” do wyższej klasy.

Kolejną korzyścią z istnienia sojuszu Star Alliance jest to, że członkowskie linie wspólnie pracują nad rozkładami lotów, starając się umożliwić klientom jak najszybsze i najwygodniejsze połączenia. Ale nie tylko, rzecz dotyczy także transferów, a za tym idzie idea Move Under One Roof, która zakłada, że na lotniskach firmy członkowskie sojuszu będą operowały w tym samym budynku, w tym samym terminalu. W praktyce oznacza to także minimalizowanie kłopotów w razie opóźnienia lotu – specjalne oprogramowanie śledzi wszystkie połączenia i pozwala wyłapać potencjalne problemy i z wyprzedzeniem na nie zareagować – np. poprzez wysłanie personelu, który wychodzi po pasażerów i prowadzi ich do kolejnego samolotu.

Prawie tysiąc salonów biznesowych na całym świecie czeka na pasażerów, którzy lecą klasą Business lub pierwszą, albo mają status Gold – wtedy mogą odwiedzić salony bez względu na to, którą klasą podróżują. A w lounges czeka na nich to, co znamy z dziesiątków lotnisk: cisza, spokój, przekąski, napoje, prasa, wreszcie miejsca do pracy i skupienia, o dostępie do Internetu nie wspominając. Salony Star Alliance są oznaczone charakterystycznym logo w postaci stylizowanej gwiazdy – do wielu z nich można wejść z osobą towarzyszącą.

…i dla firm

Sojusz Star Alliance ma także specjalną ofertę dla firm, nie tylko w postaci oferowania dedykowanego programu lojalnościowego. Niezależnie od tego, czy firma jest mała, czy duża, sojusz poleca swoje usługi jako organizatora lub współorganizatora różnych biznesowych przedsięwzięć.

Convention Plus to serwis, który pomaga zorganizować konferencję, a właściwie dotarcie na nią gości. Wystarczy zarejestrować się w programie, by otrzymać przyporządkowany firmie punkt informacyjny, który pomoże zorganizować logistykę podróży (a także np. dostarczyć zaproszonym osobom materiały promocyjne). Pozwala to zaoszczędzić czas i koszty, jakie nierzadko ponoszą firmy, wynajmując różnych dostawców usług.

Usługi tego rodzaju są ograniczone pewnymi kryteriami. Liczba uczestników spotkania musi wynosić co najmniej 500 i muszą oni pochodzić z co najmniej trzech krajów i dwóch kontynentów. Okazuje się jednak, że to nie stanowi przeszkody w przypadku wielu firm – i z tego rodzaju rozwiązań chętnie korzystają organizatorzy dużych konferencji, wystaw, koncertów oraz imprez sportowych.

Goście i delegaci, zaproszeni na konferencję, którą organizuje firma zarejestrowana w Convention Plus, otrzymują specjalny kod, rozpoznawany przez wszystkie linie lotnicze sojuszu. Jeśli biorą udział w programach lojalnościowych, zbierają przy okazji punkty i mile, są także z chęcią witani w salonach biznesowych.

Company Plus i Corporate Plus to rozwiązania Star Alliance, dedykowane dla firm, których pracownicy korzystają z usług linii lotniczych. Pierwsze pozwala firmie, niezależnie od klasy, w jakiej odbywa się przelot, gromadzić na specjalnym koncie punkty, które potem mogą być wymieniane na darmowe przeloty lub podwyższenie klasy podróży czy nawet bonus finansowy. Uczestnictwo jest darmowe i bez minimalnego limitu przelotów. Druga usługa to program zdejmujący z przedstawicieli firmy konieczność martwienia się o organizację podróży: dedykowane osoby do kontaktu z firmą, jedna umowa obejmująca usługi wszystkich członków Star Alliance, czy wreszcie regularne raportowanie kosztów podróży, to tylko niektóre z propozycji.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji

Zapisz się na nasz Newsletter

Bądź na bieżąco!
Nasze wiadomości w Twojej poczcie.