Mobilne centrum konferencyjne

Autor tekstu: , Data publikacji:

Bywa czasem tak, że jesteśmy znudzeni konwencjonalnymi metodami organizowania konferencji i szukamy czegoś oryginalnego i niecodziennego. Spotkanie biznesowe na torach? Czemu nie?

To coś co spodoba się gościom, może stanowić element zaskoczenia, a na pewno jest oryginalną formą organizacji spotkania biznesowego. Bo czy często zdarza się wam brać udział w negocjacjach czy szkoleniu, którym towarzyszy miarowy stukot kół? Z pewnością nie, a tak właśnie się dzieje przy wynajmie wagonów konferencyjnych, które znajdują się w ofercie polskich kolei.

PKP Intercity proponuje klientom wynajem dwóch wagonów konferencyjnych. Można z nich korzystać zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych. Przejazdy mogą być realizowane nie tylko w składach pociągów stale kursujących, ale również odrębnie, zgodnie z życzeniem klienta – jeden z nich zabrał swoich gości w podróż na Bałkany. Najchętniej wybierane trasy to Kraków i Zakopane oraz Poznań, Wrocław i Trójmiasto. Najczęściej z tej oferty korzystają firmy, organizujące spotkania wyjazdowe dla swoich pracowników lub kontrahentów.

Pierwszy wagon konferencyjny został wyprodukowany w 2006 roku w polskich zakładach Taboru Szynowego w Opolu. Wagon podzielony jest na część konferencyjną oraz barową, gdzie jest także aneks kuchenny. W tej drugiej do dyspozycji pasażerów jest 9 miejsc siedzących, w tym trzy bezpośrednio przy barze i sześć na sofach. Wykonany ze stali nierdzewnej aneks, wyposażono w kluczowe dla pracy załogi pokładowej wagonu gastronomicznego sprzęty: mikrofalówkę, ekspres  do kawy, zmywarkę, a nawet kostkarkę do lodu.

Główną część wagonu zajmuje dwudziestoosobowy stół konferencyjny, z wbudowanymi gniazdami do zasilania komputerów przenośnych. Wagon naszpikowany został nowinkami elektronicznymi, takimi jak bezprzewodowy Internet, 40-calowy ekran LCD, system nagłośnienia umożliwiający oddzielne nagłośnienie sali, odtwarzacze CD, VHS, DVD, radio, 4 bezprzewodowe  mikrofony. Prędkość eksploatacyjną wagonu producent określił na 200 km/h.

Wagon nie tylko prezentuje się bardzo dobrze i zapewnia komfort użytkownikom, położono w nim także duży nacisk na bezpieczeństwo. Na pokładzie zamontowany został system alarmowy i system umożliwiającym stałe monitorowanie wagonu.

Jesienią 2007 roku do pierwszego wagonu konferencyjnego dołączył drugi. Dzięki zmienionej aranżacji wnętrz, polegającej na wydzieleniu części gabinetowej od konferencyjnej, klienci uzyskali możliwość lepszego wykorzystania dostępnej powierzchni, tak by można było prowadzić równocześnie dwa spotkania biznesowe. Podobnie jak pierwszy wagon, został on wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt elektroniczny, aneks kuchenny oraz szatnię. Oba wagony konferencyjne mogą funkcjonować w zestawieniu, co umożliwia równoczesne nagłośnienie.

Koszt wynajęcia wagonu ustalany jest indywidualnie, w drodze negocjacji.

Wagony PKP Intercity

Wśród wagonów, podróżujących po naszym kraju, znajdziemy nowoczesny tabor pod marką EuroIntercity. W tym roku PKP Intercity otrzyma 17 nowych wagonów, które zasilą połączenia kursujące na trasie Trójmiasto – Warszawa – Kraków. Wagony klasy 1 i 2 wyposażone w innowacyjne rozwiązanie – zabudowane mostki przejściowe Huebnera (szczelne, ciśnieniowe przejścia pomiędzy wagonami), zapewniające m.in. komfort akustyczny przemieszczającym się po pociągu pasażerom. Wagony wyposażono w przetwornice statyczne dużej mocy, klimatyzację, zamknięty system WC, elektroniczne systemy diagnostyki pokładowej oraz instalacje przeciwpożarowe. Nowe wagony wyróżnia nowatorski projekt malatury, ergonomiczne fotele i nowoczesny system oświetlenia.

Wagon restauracyjny EuroNight to 36 miejsc, duża sala gastronomiczna, stoliki dwu- lub czteroosobowe, nowoczesny wystrój wnętrza, część barowa z wysokimi stołkami,  klimatyzacja, rolety dzienne i nocne, centralne oświetlenie w przejściu między stolikami, indywidualne oświetlenie na stolikach, instalacja radiofoniczna, urządzenia audio-video (2 ekrany LCD na sali), dodatkowa izolacja akustyczna, nowoczesne wyposażenie zaplecza umożliwiające serwowanie całodziennego menu. Jest to wagon z obsługą kelnerską, dostosowany do komunikacji międzynarodowej, kursuje w pociągach EuroNight.

Z kolei wagon sypialny EuroNight oferuje do 28 miejsc w dziesięciu przedziałach. W ośmiu z nich istnieje możliwość aranżowania wnętrz dla 1,2 lub 3 podróżnych. W środku szerokie wygodne łóżka, umywalki z ciepłą i zimną wodą, lustro, szafa na ubrania, stolik. W wersji dziennej przedział wyposażony w 3 wygodne fotele oraz dodatkowe miejsce (uchylne) przy oknie. Możliwość łączenia 2 przedziałów (rozsuwane ściany).

W wagonie znajdują się 2 przedziały klasy lux, każdy z indywidualną toaletą (umywalka, prysznic, wc), ekranem i odtwarzaczem dvd. Mają szerokie, wygodne łóżka, szafę na ubrania i stolik. W wersji dziennej wyposażone są w dwa wygodne fotele i stolik do pracy. Przedziały mają 4 kanały audio dostępne przy wszystkich łóżkach, pojemne półki bagażowe, regulację temperatury, elektroniczny system monitoringu.

Czujniki ruchu w przedziałach, kamery z rejestracją obrazu na korytarzu i przy drzwiach do wagonu, drzwi do przedziałów zamykane na indywidualny klucz oraz dodatkowa blokada, system przeciwpożarowy w całym wagonie, przedział konwojenta wyposażony w kuchenkę mikrofalową, lodówkę, express do kawy, czajnik elektryczny. Wagon dostosowany jest do komunikacji międzynarodowej i poruszania się z prędkością 200 km/h. Wagon kursuje w pociągach EuroNight.