No to Norwegian

Autor tekstu: , Data publikacji:

Siatka połączeń największej nisko-kosztowej linii skandynawskiej obejmowała w ubiegłym roku 186 tras i 86 portów docelowych, co jest efektem wzrostu liczby przewozów firmy Norwegian w ciągu ostatnich lat. Przewoźnik zwiększa inwestycje i poszerza ofertę dla klientów biznesowych.

Norwegian Air Shuttle ASA, bo tak brzmi pełna nazwa firmy, to czwarta co do wielkości linia „lowcostowa” w Europie. Zanotowała ostatnimi czasy poważny wzrost liczby pasażerów. W ciągu ostatniego roku linię Norwegian wybrało 11 milionów pasażerów. Przewoźnik oferuje loty po Europie, do Afryki Północnej i na Bliski Wschód.

Linie Norwegian powstały w roku 1993. Pierwszych 9 lat działalności to loty regionalne wzdłuż norweskiego wybrzeża, ale firma wykonywała wówczas loty na zlecenie niewielkimi maszynami. Dopiero w 2002 roku nastąpił przełom, kiedy Norwegian wziął w leasing sześć Boeingów 737-300 i rozpoczął regularne loty rejsowe po Norwegii. Kolejne lata to ekspansja już także na rynki zagraniczne. Między rokiem 2003 a 2007 firma zwiększyła dochody i liczbę połączeń o kilkaset procent, podobnie jak i liczbę zatrudnionych pracowników.

Norwegian posiada bazy w Norwegii, Szwecji i Polsce. Firma zatrudnia 1 500 osób, a jej siedziba znajduje się w Fornebu/Oslo. Od 2003 roku firma jest notowana na giełdzie w Oslo. Do 2014 roku Norwegian planuje zakup 54 nowych Boeingów 737-800, co spowoduje wzrost liczby samolotów do niemal stu – obecnie ma 44 maszyny.

Od 2006 roku Norwegian ma swoją bazę w Warszawie. Zapewnia pasażerom podróżującym z Polski pokaźną siatkę połączeń do portów skandynawskich i do innych miast europejskich – z Warszawy do Oslo, Bergen, Stavanger,  Paryża, Sztokholmu, Rzymu, Malagi, Alicante, Kopenhagi, Aten (sezonowo), Splitu (sezonowo), Dubrownika (sezonowo) i Warny (sezonowo) z Krakowa do Oslo, Stavanger, Bergen, Kopenhagi  i Sztokholmu, ze Szczecina do Oslo, z Gdańska do Oslo oraz z Wrocławia do Oslo.

Norwegian oferuje także loty do takich miast jak Alesund, Bardufoss, Bergen, Hardstad/Narvik, Stavanger, Trondheim, Bodo czy Tromso z przesiadką w Oslo. Na pokładach samolotów, obsługujących loty z Polski, Norwegian zatrudnia polskich pilotów i personel pokładowy.

Przewoźnik proponuje stałym klientom program lojalnościowy o nazwie Norwegian Reward, podzielony na dwie części: skierowaną do pasażerów indywidualnych i do firm. Ta pierwsza nosi nazwę My Reward, zaś druga Corporate Reward. Obie polegają na zbieraniu punktów za przebyte mile lotnicze. Jeden punkt (CashPoint) jest równy jednej koronie norweskiej. Zebrane punkty można wykorzystać jako częściową lub całkowitą zapłatę za nowy lot, rezerwację miejsca, bagaż rejestrowany lub zmianę lotu.

Cała obsługa programu odbywa się przez stronę internetową www.norwegian.com/corporate– wystarczy zalogować się do swojego profilu użytkownika. Po zgłoszeniu się do programu użytkownik otrzymuje kod, który może wykorzystać choćby przy zakupie biletu w biurze podróży – punkty zostaną doliczone do jego konta. Klient biznesowy otrzymuje taki kod w umowie podpisanej z przewoźnikiem.

Uczestnicy Corporate Reward zarabiają punkty, otrzymując 3 procent za każdy bilet w taryfie promocyjnej oraz 7 proc. za każdy bilet w taryfie Full Flex (specjalna taryfa biznesowa). Wysokość przyznawanego rabatu rośnie wraz ze wzrostem liczby zakupionych biletów. Co ważne, za zgodą firmy jej pracownicy mogą równocześnie gromadzić punkty na osobistych kontakt w programie My Reward. Punkty są ważne w ciągu roku, w którym został dokonany zakup – i jeszcze przez dwa kolejne lata.

Punkty można zbierać za każdy bilet zakupiony na przelot liniami  Norwegian, za wyjątkiem rezerwacji grupowych – jeśli na przykład ktoś dokonuje rezerwacji dla kilku osób, to punkty zostaną przyznane tylko jemu.

Nie można ich zamieniać na gotówkę, można je natomiast wykorzystać na całkowitą lub częściową zapłatę za bagaż rejestrowany, rezerwację miejsc, zmianę rezerwacji oraz bagaż specjalny, np. narty lub sprzęt do golfa. Istotną informacją jest to, że punkty są naliczane niezależnie od waluty, w jakiej został dokonany zakup biletu. Wartość punktów jest przeliczana stosownie do kursu wymiany, według wartości netto biletu (z wyłączeniem opłat lotniskowych, podatków i innych opłat).

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji