Air France startuje z letnim rozkładem lotów

Autor tekstu: , , Data publikacji:

Wraz z początkiem letniego harmonogramu lotów, który w tym roku trwa od 30 marca do 25 października, Air France ogłosił swoje plany na nadchodzący sezon. Przewoźnik kontynuuje inwestycje w ofertę i rozbudowę siatki połączeń, która liczy teraz blisko 190 miast w 74 krajach. W porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, podaż miejsc na trasach międzykontynentalnych wzrośnie o 4 procent, a oferta lotów średniego zasięgu – o  2 procent. Pojawią się dwa nowe kierunki z wylotem z Paryża (CDG): Rijad (Arabia Saudyjska) oraz Orlando (Stany Zjednoczone). W sezonie letnim francuska linia planuje realizować w sumie do 900 lotów dziennie. 

Kolejne plany Air France na lato, to instalacja nowych kabin Klasy Pierwszej La Premiere, której premierę przewoźnik ogłosił kilka dni temu. W tym sezonie nowe kabiny będą dostępne na pierwszych czterech trasach: do Nowego Jorku (JFK), Los Angeles, Singapuru i Tokio (Haneda). Z Polski do Paryża polecimy do 29 razy w tygodniu.

Loty Air France z/do Polski

W sezonie wiosna-lato 2025 r. podróżni będą mieli do dyspozycji sumie do 29 połączeń tygodniowo z Polski do portu bazowego Air France w Paryżu (CDG), gdzie można  przesiąść się na dalsze loty do wszystkich zakątków świata. Z Warszawy do Paryża polecimy do 25 razy w tygodniu (od 3 do 4 lotów dziennie), a z Krakowa do 4 razy w tygodniu.

Oferta międzykontynentalna

Oferta międzykontynentalna będzie obejmować 87 kierunków, a pula dostępnych miejsc będzie większa o 4 procent*. W tym sezonie przewoźnik uruchomi dwie trasy międzykontynentalne:

do Rijadu w Arabii Saudyjskiej – od 19 maja b.r. (do 5 lotów tygodniowo);
do Orlando w Stanach Zjednoczonych – od 21 maja b.r. (4 loty tygodniowo).

Dalsze plany Air France dotyczące oferty międzykontynentalnej obejmują:

Ameryka Północna:

Liczba połączeń między Paryżem (CDG) a Nowym Jorkiem wzrośnie do 7 dziennie, z czego część lotów będzie realizowana Boeingiem 777-300ER wyposażonym w najnowsze kabiny Klasy Pierwszej La Premiere.**
Do 5 tygodniowo wzrośnie liczby lotów na uruchomionej w 2024 roku nowej trasie z Paryża do Phoenix (Stany Zjednoczone);
Loty do Papeete (Polinezja Francuska) z międzylądowaniem w Los Angeles będą teraz oferowane codziennie.

Ameryka Południowa i Karaiby:

Zainaugurowane zimą 2024 r. połączenie do Salvador de Bahia (Brazylia) będzie oferowane również latem (3 loty tygodniowo);
Częściej będzie można polecieć do Limy (Peru), Santiago de Chile (Chile) oraz Rio de Janeiro (Brazylia);
Do Saint Martin polecimy 8 razy w tygodniu.

Afryka:

Połączenie z Paryża (CDG) przez Zanzibar do Kilimandżaro zainagurowane w sezonie zimowym 2024, będzie kontynuowane również latem (3 loty tygodniowo);
Linia zaoferuje 3 bezpośrednie loty z Paryża do Brazzaville (Kongo), a następnie zwiększy liczbę połączeń do 10 tygodniowo;

Azja:

Zainaugurowane zimą 2024 połączenie do Manili (Filipiny) będzie oferowane również latem (3 loty tygodniowo).

Oferta w Europie i we Francji: loty do 96 miast 

W europejskiej siatce lotów Air France zapowiedział połączenia do 96 miast, dokąd będzie można dolecieć z przesiadką w Paryżu. Podróżni będą mieli do dyspozycji do 670 rejsów dziennie, a pula dostępnych miejsc będzie większa o 2 procent.* Tradycyjnie latem, linia zwiększa ofertę do wakacyjnych miejsc na południu Europy, takich jak Włochy (wzrost podaży miejsc o 8 procent), czy Hiszpania (wzrost o 3 procent).

Poza regularnym rozkładem, Air France będzie obsługiwać 29 tras sezonowych w Europie i Francji, między innymi do: Palma de Mallorca, Rodos, Heraklionu, czy Dubrownika.

Natomiast należąca do Grupy Air France-KLM niskokosztowa linia Transavia France planuje zaoferować tego lata 123 kierunki w 38 krajach.

Nowe kabiny Klasy Pierwszej 

W nadchodzącym sezonie Air France zaplanował również inwestycje w produkt. Po kilku latach przygotowań, linia wprowadza na rynek nowe kabiny Klasy Pierwszej – La Première. Nowa kabina – prywatny salonik dla każdego z gości Klasy Pierwszej to najdłuższa konfiguracja na rynku, obejmująca aż 5 okien, którą wyróżnia przede wszystkim

zwiększona o 25 procent przestrzeń dla każdego pasażera. Prywatny apartament o powierzchni niemal 3,5 metra kwadratowego wyposażono w modułowe rozwiązanie składające się z fotela i szezlonga, a po przekształceniu, także z pełnowymiarowego, płaskiego łóżka. Od wiosny tego roku nowe kabiny są wprowadzane na wybranych trasach międzykontynentalnych w siatce Air France. Latem 2025 r. będzie można z nich skorzystać lecąc z Paryża na 4 trasach: do Nowego Jorku, Tokio (Haneda), Singapuru i Los Angeles.