Właśnie dlatego budowany jest Terminal 3. W przeciwieństwie do lotniska Heathrow, które od lat nie może uzyskać oficjalnej zgody na budowę trzeciego pasa startowego, Frankfurt bardzo szybko otrzymał zielone światło do dalszych działań. W 2011 r. otwarto tu czwarty pas startowy, a Terminal 3 otworzy swoje podwoje w 2021.
Prace budowlane mają rozpocząć się jeszcze w tym roku na terenie, na którym niegdyś znajdowała się baza wojsk powietrznych USA. Pierwszy etap pochłonie 1,2 mld euro i obejmie budowę centralnego budynku terminalu oraz dwóch hal z 24 miejscami parkingowymi dla samolotów obsługujących 14 mln pasażerów rocznie. Po ukończeniu wszystkich prac Terminal 3 będzie posiadał 50 miejsc dla samolotów obsługujących rocznie 25 mln pasażerów. Będzie także połączony z T1 i T2 oraz istniejącą stacją kolejową dzięki przedłużeniu systemu transferu pasażerów Sky Line oraz tunelu z przenośnikiem bagażu, który będzie przebiegać pod wszystkimi czterema pasami startowymi.
Lufthansa nie zamierza przenosić się do nowego terminalu, ponieważ wydłużyłoby to czas transferu między połączeniami. Obecnie minimalny czas dla lotów krótkodystansowych wynosi 45 min i 60 min dla połączeń na długich dystansach. Fraport zapewne zaoferuje więcej miejsca w nowym terminalu liniom, które obecnie działają w T2 i posiadają najmniej pasażerów tranzytowych. Dzięki temu pozostałe obiekty zyskają więcej miejsca dla połączeń z przesiadkami. Niezależnie od ostatecznej konfiguracji lotniska ruch tranzytowy jest obecnie główną siłą zapewniającą lotnisku stały wzrost. Dlatego nie ma wątpliwości, że port będzie nadal usilnie walczył o takich pasażerów.
Frankfurt w liczbach
● 3. najbardziej ruchliwy port lotniczy w Europie
● 11. najbardziej ruchliwe lotnisko na świecie
● 4 pasy startowe
● 2 terminale pasażerskie (trzeci w budowie)
● 108 linii lotniczych
● 295 destynacji w 105 krajach
● 59,6 mln pasażerów obsłużonych w 2014 r.
● 55% z nich to pasażerowie tranzytowi
● 89% połączeń to loty międzynarodowe
● 469 tys. operacji lotniczych w 2014 r.