Kopenhaski port lotniczy jest piękny i funkcjonalny. Pasażerowie zwracają uwagę na jego design i doceniają fakt, że mogą chodzić z gate’u do gate’u po drewnianej podłodze. Kastrup posiada najlepsze centrum zakupowe w Europie. Na szczególną uwagę zasługują nowoczesne piekarnie i najbardziej znane światowe kawiarnie i restauracje. Część handlowa terminalu w Kopenhadze została nagrodzona prestiżową nagrodą ASQ w latach 2009-2013 przyznawaną przez pasażerów.
Przyjazne dla podróżnych
Odległości między terminalami są niewielkie, a czas potrzebny na przesiadkę jest zredukowany do minimum: w strefie Schengen to 30 minut, a w przypadku lotów międzykontynentalnych do 45 minut. Odnalezienie się na lotnisku ułatwia specjalna aplikacja – CPH app (do pobrania na cph.dk/app). Zawiera ona panoramiczną mapę całego obiektu, informacje dotyczące planu lotów, listę ponad 120 markowych sklepów, restauracji oraz wskazówki, jak dotrzeć do specjalnych saloników, gdzie można odpocząć lub popracować. Warto podkreślić, że lotnisko zapewnia podróżnym darmowy nielimitowany dostęp do Wi-Fi na terenie całego portu. Z usług portu korzysta dziennie blisko 70 tys. pasażerów. Ponad 90 proc. ruchu stanowią loty międzynarodowe.
Partnerstwo z SAS
Pasażerowie z Polski cenią sobie bardzo dogodne połączenia do Kopenhagi, które linie lotnicze SAS oferują nie tylko z Warszawy, ale także z Wrocławia, Poznania i Gdańska. Na lotnisku Kastrup mogą się przesiąść, aby kontynuować podróż do wielu miast Europy i Skandynawii. Najpopularniejsze kierunki, oprócz skandynawskich, to: Genewa, Zurich, Bruksela, Amsterdam, Helsinki, a także Hanower i Hamburg. Warto zauważyć, że Polacy coraz większą uwagę przywiązują do jakości oraz komfortu podróżowania, zwłaszcza w Klasie Biznes, i w tym kierunku zmierzają plany dalszego rozwoju lotniska.
– Przeprowadzone przez nas badania satysfakcji pasażerów wykazały, że 86 proc. Polaków latających przez Kopenhagę to osoby bardzo zadowolone z usług świadczonych przez lotnisko i dlatego decydują się w Kopenhadze na przesiadkę. Dla nas jest to kolejny czynnik świadczący o tym, że polski rynek ma duży potencjał i warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów z Polski, dla których liczy się już nie tylko cena – twierdzi Ole Wieth Christensen, Director Route Development and Airline Sales z lotniska w Kopenhadze.
Największe, niezawodne
Otwarty w 1925 r. port lotniczy w Kopenhadze (CPH) jest największym lotniskiem w Skandynawii i jednym z najważniejszych w Europie Północnej. W 2013 r. lotnisko obsłużyło 24,1 mln pasażerów, pracuje na nim ponad 23 tys. osób z ponad 700 firm. To jedno z najstarszych międzynarodowych lotnisk, słynące z udogodnień dla pasażerów transferowych, z którego miliony osób z Europy Północnej podróżują do innych miejsc na świecie. Około 60 linii lotniczych oferuje 156 połączeń z Kopenhagi, w tym 27 międzykontynentalnych.
Słynie z dużego wyboru restauracji, kawiarni oraz miejsc, w których można spokojnie popracować lub odpocząć. Lotnisko w Kopenhadze jest głównym węzłem dla linii lotniczych SAS. Większość połączeń europejskich i międzykontynentalnych SAS dostępna jest z lotniska w Kopenhadze. Szczegółowe informacje można znaleźć na www.cph.dk/en
Odległości między poszczególnymi terminalami są niewielkie, a czas potrzebny na przesiadkę jest zredukowany do minimum. Odnalezienie się na lotnisku ułatwia specjalna aplikacja – CPH app.