Nowe miejsca w Nowym Jorku

Autor tekstu: , Data publikacji:

Manhattan przeżywa prawdziwy rozkwit, jeśli chodzi o liczbę nowo otwartych hoteli. Jenny Southan postanowiła przyjrzeć się temu bliżej.

Podczas waszej kolejnej wizyty w Nowym Jorku, miasto będzie mogło pochwalić się jeszcze bogatszą bazą noclegową. Podobnie jak w Londynie, który przeżywa właśnie rozkwit branży hotelarskiej, również tam hotele wyrastają jak grzyby po deszczu.

W ubiegłym roku blisko 40 nowych obiektów otworzyło swoje podwoje, zwiększając tym samym liczbę pokoi hotelowych do 6650. A ponieważ, pomimo tak szybkiego wzrostu ich liczby, średnie obłożenie i tak utrzymuje się na poziomie 85 procent, trudno nie być optymistą.

– Byliśmy zaskoczeni liczbą rezerwacji dokonywanych zaraz po otwarciu. W pewnym momencie musieliśmy zacząć odmawiać klientom, gdyż brakowało nam pracowników – stwierdza Thomas Mathes, general manager hotelu Eventi sieci Kimpton, który otwarto w czerwcu zeszłego roku przy obłożeniu na poziomie 75-80%. Według niego jest to spowodowane tym, że ludzie coraz częściej prowadzą swój biznes bezpośrednio. – Podczas kryzysu ludzie częściej korzystali z wideokonferencji, jednak obecnie spotkania w cztery oczy znowu wracają do łask – dodaje.

Po niedawnym kryzysie ceny na Manhattanie spadły o blisko jedną trzecią, ale teraz znów powoli pną się w górę. Mathes twierdzi jednak, że muszą minąć jeszcze co najmniej 2-3 lata, zanim wrócą do poziomu z 2008 roku.

– Przestój trwał od 2008 do początku 2010, ale od czasu otwarcia naszego hotelu, wszystko zaczyna powoli wracać do normy. Mamy więcej rezerwacji ze strony biznesmenów i organizujemy więcej spotkań – mówi David Chase, główny manager Trump Soho, hotelu otwartego w kwietniu ubiegłego roku.

Hotelarze zaobserwowali też nowy trend – biznesmeni często łączą obowiązki z przyjemnościami, przedłużając swoje wyjazdy o kilka dni. Hotele, takie jak Eventi, są przygotowane na to, by sprostać również i takim potrzebom i oferują szereg udogodnień: od sal konferencyjnych po salony Spa. – Klienci mają dziś większe oczekiwania, więc hotel musi mieć w ofercie niemal wszystko – przekonuje Mathes.

Przybysze coraz częściej szukają pokoi położonych z daleka od miejsc tradycyjnie kojarzonych z Manhattanem. Przykładowo, sieć Starwood otworzyła Aloft Harlem na północ od Central Parku. – Harlem jest teraz zupełnie inną, bardziej prestiżową dzielnicą. Czasy się zmieniają, a dzięki takim hotelom jak Aloft, Harlem zmienia się także – opowiada Patricia Gilles, manager ds. sprzedaży w Aloft.

Szacuje się, że do roku 2013, liczba hotelowych pokoi na Manhattanie powiększy się nawet o 5 tysięcy, co razem da liczbę ponad 91 tysięcy. Czego należy więc oczekiwać? Hyatt otwiera właśnie 116-pokojowy hotel 48 Lex w Midtown. Będzie on położony w niewielkiej odległości od stacji Grand Central. Z kolei na jesień planowane jest otwarcie 175-pokojowego hotelu Hyatt niedaleko Union Square. Wkrótce zostanie uruchomiony 91-pokojowy Four Points należący do sieci Sheraton Long Island City w Queens, oraz 172-pokojowy Hotel Indigo Brooklyn.

Nieco później, w finansowej dzielnicy, na Dolnym Manhattanie, ma zostać otwarty pierwszy, 463-pokojowy hotel Conrad. Sieć budżetowa Yotel również ma zamiar otworzyć przy Times Square „kapsułowy” hotel w japońskim stylu z 699 pokojami. Tymczasem zapoznajmy się z listą nowych obiektów, w których śmiało można już rezerwować pokoje.

NEW YORK DOWNTOWN

Czwarty w Nowym Jorku, górujący nad strefą zero, hotel grupy Starwood, W Downtown, został otwarty w sierpniu zeszłego roku. Gdy we wrześniu powstanie tu pomnik, widok z okien hotelu będzie jeszcze bardziej atrakcyjny.

Na piątym piętrze znajduje się lobby z szeroką na cały sufit, rzucającą się w oczy, świetlną instalacją. Obecnie dostępnych jest jedynie 100 pokoi, ale kiedy zostaną urządzone wyższe piętra, ich liczba wzrośnie do 217. W każdym z nich goście znajdą prysznice, sloty do iPoda i zestawy fast-foodowe. Mają też dostęp do czynnej przez całą dobę siłowni, znajdującego się na parterze baru oraz czterech sal konferencyjnych. Przewodowy bądź bezprzewodowy Internet kosztuje 15 dolarów dziennie (około 40 zł).Dwa razy w tygodniu, w barze Living Room, urządzane są dyskoteki z DJ-em.

123 Washington Street; tel. +1 646 8268 600; starwoodhotels.com

Cena za pokój od 266 dolarów (około 729 zł)

MONDRIAN SOHO

Czwarty w Nowym Jorku hotel należący do Morgans Hotel Group, otwarty w marcu w modnej dzielnicy Soho, może pochwalić się bogato zdobionymi wnętrzami, kryształowymi żyrandolami, zaprojektowanymi na zamówienie meblami, niebieskimi lustrami (dzięki którym, podobno wygląda się lepiej), przystrajanymi różami dywanami a także wystawnymi bankietami, jakie się tu odbywają. Znajdująca się na parterze restauracja serwuje przyzwoite owoce morza, a nad „nielegalnym barem” w stylu chińskim znajduje się migoczący neon informujący że: „To nie jest dom publiczny, pod tym adresem nie ma żadnych prostytutek”. Choć standardowe „komnaty sypialne” są niewielkich rozmiarów (18 m2), to znajdziemy tam iPady i bezbrodzikowe prysznice.

9 Crosby Street; tel. +1 212 3891 000; mondriansoho.com

Cena za pokój od 427 dolarów (około 1170 zł)

TRUMP SOHO

Ten 46-piętrowy, nowo wybudowany budynek, to drugi hotel grupy Trump na Manhattanie. Na piętrach od 39 wzwyż znajduje się 391 pokoi, oferujących zapierające dech w piersiach widoki na miasto. W standardowym wyposażeniu pokoju znajdziemy ekspres do kawy Nespresso, kuchenkę mikrofalową, barek, łazienkę z oddzielną wanną i prysznicem oraz meble firmy Fendi Casa.

Wystrój jest męski i stylowy – wnętrza zdobią marmury w kolorze kremowym, ciemne drewno, szkło i połyskująca skóra. Quattro, włoska restauracja w nowoczesnym stylu, jest zdecydowanie warta wypróbowania. Ma świetną obsługę, pyszne jedzenie i bogatą klientelę, która z chęcią przypomni nam, że jesteśmy w Nowym Jorku. Działa tu czynna przez całą dobę siłownia, salon spa i odkryty basen. Goście mogą też korzystać z 1115 m2 przestrzeni konferencyjnej.

246 Spring Street; tel. +1 212 8425 500; trumpsohohotel.com

Cena za pokój od 393 dolarów (około 1080 zł)

THE JAMES NEW YORK

Butikowy James New York, będący siostrzanym hotelem James Chicago i również mieszczący się w Soho, otworzył swe podwoje we wrześniu zeszłego roku. Goście mają tu do dyspozycji 114 pokoi. Portierzy noszą tweedowe czapki i płaszcze, a Sky Lobby zapewnia gościom miłe powitanie. Jest ono utrzymane w pastelowych kolorach i jego cechą charakterystyczną są olbrzymie okna sięgające sufitu i podłogi, a także oryginalne oświetlenie. Pokoje mają co najmniej 29m2 i są bardzo dobrze zaprojektowane.

W środku każdego z nich znajdziemy łazienkę oddzieloną szklaną ścianą od pokoju, sporo półek, okrągły stół nadający się zarówno do pracy jak i spożywania posiłków, oraz naturalne kosmetyki. Ponadto goście mogą liczyć na iPady, które wypożycza się w recepcji, darmowy dostęp do bezprzewodowego Internetu, działającego przez całą dobę centrum fitness, znajdującego się na dachu budynku basenu i mieszczącego się obok baru o nazwie Jimmy. Restauracja David Burke oraz taras zostały otwarte w lutym tego roku.

27 Grand Street; tel. +1 212 4652 000; jameshotels.com

Cena za pokój od 491 dolarów (około 1350 zł)

MIDTOWN

GANSEVOORT PARK  AVENUE NYC

249-pokojowy Gansevoort Park Avenue w sierpniu zeszłego dołączył do swojego odpowiednika, mieszczącego się w ruchliwej dzielnicy Meatpacking. W lobby znajdują się niezbyt dobrze dopasowane meble, fioletowy żyrandol i podłoga w czarno-białe pasy. Wejście od East 29th Street daje gościom bezpośredni dostęp do restauracji o powierzchni 930 m2 i baru Asellina, gdzie na całej ścianie ustawione zostały butelki Cinzano.

Goście mają tu dostęp do mieszczącego się na dachu, podgrzewanego, odkrytego basenu, który jest otwarty przez cały rok. Można też skorzystać z darmowego Internetu, sali balowej na 280 osób i otwartych tarasów. Pokoje gościnne mają co najmniej 33 m2 powierzchni. Każdy z nich wyposażony został w dotykowe iPody, stacje dokujące i dobrze zaopatrzony mini bar.

420 Park Avenue South; tel. +1 212 317 2900;gansevoortpark.com

Cena za pokój od 319 dolarów (około 875 zł)

EVENTI

Amerykańska sieć Kimpton ma ponad 50 hoteli w całych Stanach Zjednoczonych. Najnowszy z nich, Eventi, został otwarty w Chelsea w czerwcu minionego roku. Goście mają do dyspozycji 292 pokoi i apartamentów, z których najmniejsze mają powierzchnię 26 m2. Ściany pokoi są pomalowane przygaszonymi odcieniami szarości.

W wyposażeniu znajdziemy prysznice, duże biurka i zestawy pościelowe firmy Frette. Członkowie programu lojalnościowego Kimpton In Touch mogą korzystać z darmowego przewodowego bądź bezprzewodowego Internetu (pozostali goście mają do niego dostęp za opłatą $15 na dobę – około 40 zł). Rankiem goście częstowani są darmową kawą i herbatą, wieczorami – winem. Hotel dysponuje 2200 m2 powierzchni konferencyjnej. Bar Basque został stworzony przez Syda Meada, scenografa „Łowcy androidów”.

851 Avenue of the Americas; tel. +1 212 5644 567; eventihotel.com

Cena za pokój od 312 dolarów (około 857 zł)

THE SETAI FIFTH AVENUE

Hotel Setai, otwarty w listopadzie ubiegłego roku, należy do sieci Capella Hotels and Resorts. Oferowane udogodnienia i standard usług zasługują na pięć gwiazdek – goście mają do dyspozycji mieszczący się na powierzchni 1050 m2 salon spa z 11 gabinetami zabiegowymi, stylowy bar na parterze, osobistych asystentów, darmowy dostęp do bezprzewodowego Internetu, czynną przez całą dobę siłownię i 2300 m2 przestrzeni konferencyjnej.

Nie obowiązuje tu doba hotelowa. Oprócz 57 apartamentów, jest także 157 pokoi, mierzących od 36 m2 wzwyż. Pokoje są wyposażone w ekspresy do kawy firmy Nespresso, prześcieradła Pratesi, oraz lodówki z darmowymi napojami bezalkoholowymi. Elegancka restauracja Ai Fiori (aifiorinyc.com) to idealne miejsce na obiad z klientem. Stoliki pokryte są białymi obrusami, wnętrze jest przyjemnie oświetlone, a serwowana tu kuchnia, stylizowana na włoską i francuską riwierę, obfituje w potrawy mięsne i owoce morza. Za zestaw składający się z czterech wyśmienitych dań zapłacimy $79 (około 217 zł).

400 Fifth Avenue; tel. +1 212 695 4005; setaififthavenue.com

Cena za pokój od 686 dolarów (około 1885 zł)

ANDAZ FIFTH AVENUE

W lipcu ubiegłego roku grupa Hyatt otworzyła drugi butikowy hotel (pierwszy znajduje się przy Wall Street) marki Andaz. Podobnie jak w pozostałych hotelach tej sieci, zrezygnowano z tradycyjnego konceptu recepcji hotelowej. Zamiast tego goście witani są przez „gospodarzy”, którzy meldują ich korzystając z tabletów i oferują kawę lub kieliszek wina. Wszystkie 184 pokoje charakteryzuje minimalistyczny wystrój oraz wyposażenie – mini bary wypełnione darmowymi przekąskami i napojami bezalkoholowymi, dostęp do bezprzewodowego Internetu oraz bezbrodzikowe prysznice. Hotel dysponuje 600 m2 przestrzeni funkcjonalnej, siłownią oraz mieszczącą się na parterze restauracją.

485 Fifth Avenue; tel. +1 212 601 1234; andaz.com

Cena za pokój od 291 dolarów (około 800 zł)

THE CHATWAL NEW YORK

Chatwal, który otwarto w sierpniu zeszłego roku, to doskonałe połączenie odrestaurowanych wnętrz w stylu art deco, nowatorskiej technologii oraz nienagannej obsługi. Ten 80-pokojowy hotel, mieści się w położonym niedaleko Times Square budynku, którego historia sięga 1905 roku. Goście mają tu do dyspozycji nowoczesny gabinet spa, 200 m2 powierzchni konferencyjnej i legendarny bar Lambs Club.

Serwujący współczesną amerykańską kuchnię lokal, to przystanek obowiązkowy dla każdego smakosza. Pokoje, o powierzchni od 28 m2 wzwyż, mają przewodowy bądź bezprzewodowy Internet, zestawy do gry w tryktraka, japońskie toalety typu waterjet, kosmetyki firmy Asprey, odtwarzacze Bluray DVD, kaszmirowe szlafroki oraz radia z budzikiem w stylu retro. Goście mogą także korzystać z usługi kamerdynera.

130 West 44th Street; tel. +1 212 7646 200; thechatwalny.com

Cena za pokój od 635 dolarów (około 1748 zł)

CASSA HOTEL AND RESIDENCES

Należący do grupy Worldhotels hotel Cassa zadebiutował w sierpniu zeszłego roku, ale otwarcie znajdującej się w hotelu śródziemnomorskiej restauracji planowane jest dopiero na lato tego roku. Jest tam 57 apartamentów znajdujących się na piętrach 27-48, jak również 165 pokoi na piętrach 2-26.

To niewygórowana oferta, jak na hotel o bardzo dobrym położeniu. W każdym pokoju znajdziemy bezbrodzikowy prysznic, duży płaski telewizor, stację dokującą do iPoda, przekąski Dean and Deluca oraz mini bar. Hotel dysponuje trzema salami spotkań i czynnym przez całą dobę centrum fitness.

70 West 45th Street; tel +1 212 3028 700; cassahotelny.com

Cena za pokój od 256 dolarów (około 705 zł)

INTERCONTINENTAL NEW YORK TIMES SQUARE

Mieszczący się na 36 kondygnacjach, 607-pokojowy hotel został otwarty w lipcu zeszłego roku i jest jednym z największych nowo otwartych hoteli na Manhattanie. Jest również hotelem wybieranym przez wielu biznesmenów. Znajdziemy tu 12 pomieszczeń konferencyjnych o łącznej powierzchni 900 m2, czynne przez całą dobę centrum fitness oraz całodobową restaurację. Pokoje mają tu co najmniej 33 m2 i są utrzymane w kolorach brązu, cappuccino, złotego i kremowego. Im wyższy standard, tym lepszy widok. Standardowe pokoje są wyposażone w komputery (dostęp do Internetu to koszt $13 na dobę – około 36 zł), stacje dokujące iPoda, mini bar i kosmetyki toaletowe firmy Gilchrist and Soames. Codziennie dostarczana jest również darmowa prasa.

300 West 44th Street; tel. +1 212 8034 500; interconny.com

Cena za pokój od 264 dolarów (około 727 zł)

THE PEARL

Liczący 94 kondygnacje hotel Pearl – również przy Times Square – otworzył swe podwoje w październiku. Należy do grupy Empire Hotel Group, która zarządza jeszcze siedmioma innymi placówkami w Nowym Jorku. Nie zaskakuje gości niczym szczególnym, ale posiada wszystko, czego może potrzebować podróżujący biznesmen, podczas krótkiego pobytu w mieście. Pokoje są wyposażone w płaskie ekrany telewizyjne, duże biurka, potrójne okna a ich wnętrza to eleganckie połączenie odcieni czekolady, błękitu i beżu. Dostęp do WiFi jest bezpłatny, podobnie jak kontynentalne śniadania. Organizuje się tu także wieczorki przy winie. Dopóki hotelowa restauracja nie zostanie otwarta, posiłki serwowane są w pokojach – czym zajmują się dwa nowojorskie lokale. Goście mają dostęp do małej siłowni czynnej całą dobę.

233 West 49th Street; tel. +1 212 245 4000; pearlhotelnyc.com

Cena za pokój od 279 dolarów (około 769 zł)

ELEMENT NEW YORK TIMES SQUARE WEST

Pierwszy z sieci ekologicznych hoteli Element w Nowym Jorku, należącej do grupy Starwood, został otwarty w listopadzie, w pobliżu Times Square. Charakteryzuje go świeżość i swobodna atmosfera. Każdego ranka goście mogą się częstować darmowym śniadaniem kontynentalnym, które serwowane jest w holu.

Znajdziemy tu także sklepik, w którym można nabyć najpotrzebniejsze rzeczy, centrum biznesowe, darmowy dostęp do Internetu, kosze do segregacji odpadów oraz meble wykonane z odnawialnych, bądź pochodzących z recyklingu materiałów. Wszystkie 411 pokoi wyposażono w mini kuchnię, łóżka Heavenly (które można również znaleźć w hotelach Westin grupy Starwood), odtwarzacze DVD oraz prysznice bezbrodzikowe.

311 West 39th Street; tel. +1 212 6430 770; starwoodhotels.com

Cena za pokój od 256 dolarów (około 706 zł)

UPTOWN

ALOFT HARLEM

Aloft, należący do grupy Starwood, ma 124 pokoje i znajduje się jedną przecznicę od stacji metra lub 15 minut jazdy samochodem od Times Square. To świetna, niskobudżetowa propozycja. W recepcji znajdziemy stół bilardowy, samoobsługowy bar z przekąskami, oryginalne siedzenia oraz miłą obsługę. Pokoje mają tu minimum 23 m2 i znajdziemy w nich duże biurka, łóżka typu king-size, darmowy dostęp do Internetu, lodówkę, kosmetyki firmy Bliss i płaskie telewizory. Goście mogą również liczyć na darmową wodę, kawę i herbatę. W hotelu nie ma sal konferencyjnych ani restauracji, ale jest siłownia działająca przez całą dobę. Drugi hotel Aloft ma zostać otwarty w tym miesiącu w Brooklynie.

2,296 Frederick Douglass Boulevard; tel +1 212 7494 000; starwoodhotels.com

Cena za pokój od 243 dolarów (około 670 zł)