ODPRAWA
Leciałem lotem LH 3317, który z lotniska im. Fryderyka Chopina startuje o 9:05. Na miejscu pojawiłem się prawie półtorej godziny wcześniej, co okazało się wystarczające, by bez problemu przejść wszystkie formalności. Stanowisk Lufthansy jest na lotnisku w Warszawie na tyle dużo, a obsługa na tyle sprawna, że wszystko przebiega błyskawicznie.
Z pewnością niektórzy pasażerowie skorzystali z oferty niemieckiego przewoźnika, który ostatnio mocno lansuje alternatywne możliwości odprawy. Ci, którzy mają bilet elektroniczny, mogą się odprawić przez Internet. Wystarczy dokonać wyboru odcinka podróży, na interaktywnej mapie samolotu wybrać miejsce (wolne są zaznaczone na zielono) oraz potwierdzić wybór kodem rezerwacji (lub numerem karty, np. Miles&More lub kredytowej). Odprawić można w ten sposób siebie i wszystkich współpasażerów. Wydrukowana karta pokładowa może posłużyć już na lotnisku do zmiany miejsca w samolocie, a nawet godziny odlotu (ale to w zależności od taryfy) – trzeba w tym celu skorzystać z automatycznego stanowiska odprawy.
Lufthansa umożliwia także odprawy przez przeglądarkę internetową w telefonie komórkowym, odprawy SMS-em (trzeba być uczestnikiem programów lojalnościowych na odpowiednim poziomie), a także odprawę osobistą na lotnisku, nie wcześniej niż 23 godziny przed odlotem (korzystają z niej przede wszystkim rodziny).
WEJŚCIE NA POKŁAD
Boarding był zupełnie bezproblemowy, pasażerowie szybko i sprawnie zajęli miejsce w autobusie lotniskowym. Do samolotu Canadair Regional Jet 700 wsiadaliśmy tylnymi drzwiami. Pasażerowie, którzy nie zdecydowali się na nadanie swoich walizek na bagaż przy odprawie, oddawali je obsłudze tuż przed wejściem do samolotu. Trafiały one do luku bagażowego wraz z odprawionymi wcześniej. Mimo sporej kolejki wszyscy zajęli miejsca w samolocie dość sprawnie.
MIEJSCE
Samolot CRJ 700 (produkowany przez konsorcjum Bombardier) zabiera na pokład 70 pasażerów. Dwa rzędy w konfiguracji 2-2 różnią się długością, lewy ma o dwa miejsca więcej. Wszystkie siedzenia (skórzane, wygodne fotele) są takie same. Klasa biznes różni się od ekonomicznej jedynie serwisem, zaś jej rozmiar jest zależny od potrzeb – położenie przepierzeń, oddzielających miejsca biznesowe od reszty, można zmieniać. Tym razem dla klasy Business przewidziano dwa rzędy podwójnych foteli z lewej strony samolotu oraz jeden rząd z prawej. Wszystkie miejsca w klasie ekonomicznej były zajęte – klasa Business tym razem nie miała amatorów.
Siedziałem na miejscu 7A, przy oknie. Model CRJ700 zapewnia nieco lepsze doświetlenie niż jego poprzednik (CRJ200), a to dzięki przesunięciu okien w ścianie o ponad 12 cm do góry. Pasażerowie mają również więcej w nim miejsca, co jest efektem zastosowania ścian o mniejszej grubości oraz obniżenia podłogi o 1 cal. Podróż tym samolotem na krótkiej trasie zapewnia wszelkie niezbędne wygody. Najlepszym dowodem, że wszystkie instrumenty (a było ich niemało) gitarzystów zespołu Feel, który leciał tym rejsem, bez kłopotu znalazły swoje miejsce w schowku na przedzie samolotu.
LOT
Lot CRJ 700 należy do dość przyjemnych doznań, przede wszystkim ze względu na stopień wyciszenia samolotu – nawet skrzypek o wysublimowanym słuchu nie męczyłby się w czasie podróży.
Obsługa Lufthansy rozpoczęła umilanie życia pasażerom już 20 minut po starcie. Menu zmienia się, co oczywiste, wraz z porą dnia oraz długością lotu. Na porannej trasie Warszawa – Düsseldorf mieliśmy do wyboru kanapkę z serem lub kurczakiem, a do tego baton czekoladowy o nazwie Balisto. Do picia podawano kawę, herbatę, soki, wodę, a także wino.
W kieszeni znalazłem dwujęzyczne pismo Lufthansa Magazin oraz katalog zakupowy WorldShop Lufthansa, pełen setek przeróżnych produktów.
PRZYLOT
Lot trwał przepisową godzinę i 50 minut. Po tym czasie bez najmniejszych problemów wylądowaliśmy w Düsseldorfie. Szybki i sprawny transfer autobusem pozwolił już kilkanaście minut później podziwiać jedno z najładniejszych lotnisk w Europie.
OCENA
Szybka podróż cichym samolotem, w wygodnych fotelach i z miłą obsługą.
FAKTY
układ siedzeń: 2-2
odległość między oparciami: 78,74 cm
szerokość fotela: 42 cm
KOSZT
Cena lotu klasą ekonomiczną, kupowanego na stronie Lufthansy na początku listopada (środek tygodnia) zaczynała się od 440 zł.
KONTAKT