W Polsce Europcar działa już blisko 20 lat i ma 17 lokacji, gdzie można odebrać lub zostawić auto (w tym na lotniskach z ruchem międzynarodowym).
Wypożyczalnia Europcar na szczecińskim lotnisku jest tuż przy drzwiach wyjściowych z terminalu przylotów. Nie sposób przeoczyć tego miejsca.
FORMALNOŚCI
Lądowałem w Szczecinie w niedzielę. Problem polega na tym, że lotniskowa wypożyczalnia, która tak naprawdę jest w zasadzie punktem kontaktowym, w niedziele nie pracuje. Nawet o tym nie wiedziałem, bowiem w lotniskowym punkcie pojawił się specjalnie dla mnie pracownik firmy.
Wstępna rezerwacja obejmowała jedynie nazwisko. Musiałem więc podać dowód osobisty i prawo jazdy. Dane szybko zostały wprowadzone do systemu (byłem klientem Europcar po raz pierwszy). Po kilku chwilach dostałem do podpisania specjalny druk najmu, na odwrocie którego była bardzo szczegółowa wykładnia, dotycząca wynajęcia auta, po polsku i po angielsku. Umowa zawiera dane osobowe (jest tam miejsce dla ewentualnego drugiego kierowcy, jeśli auto wynajmowane jest dla kilku osób), planowane miejsce i godzinę zwrotu auta, no i oczywiście ceny. Dostałem także numer telefonu komórkowego do osoby obsługującej, gdyby wydarzyło się coś nieprzewidzianego.
Zaledwie po kilku minutach wyszliśmy przed terminal, skierowaliśmy się w stronę parkingu strzeżonego, gdzie czekał przygotowany dla mnie samochód. Dostałem jeszcze specjalny żeton, bowiem wyjazd z parkingu potwierdzany był właśnie wrzuceniem żetonu do maszyny, która podnosi szlaban.
Zostałem poproszony o dokładne oględziny auta, wraz ze sprawdzeniem poziomu zatankowanego paliwa. Volvo w kolorze rozmytego błękitu prezentowało się doskonale. Po chwili uznałem, że wszystko jest w jak najlepszym porządku i podpisałem jeszcze jeden dokument – przyjmujący stan ogólny auta.
SAMOCHÓD
Volvo S40, z dwulitrowym silnikiem diesla, miało zaledwie 19200 kilometrów przebiegu, zarejestrowano je po raz pierwszy kilka miesięcy temu. Mówiąc krótko wóz był niemal nowy i zrobił na mnie jak najlepsze wrażenie. Zrywny, doskonale zestrojony z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Na liczniku 260 kilometrów na godzinę, pod maską prawie 140 koni, dodatkowo pakiet bezpieczeństwa i typowy dla tej marki komfort jazdy. Dostałem także zestaw nawigacji, zasilany z gniazda zapalniczki – więc, choć nie znałem okolicy, nie groziło mi, że się zgubię. Przyspieszanie czy wyprzedzanie na dwupasmowej trasie do Szczecina nie stanowiło żadnego problemu. Trasa z lotniska do centrum Szczecina jest doskonała. Dojazd trwa niemal tyle samo, co w zatłoczony dzień (a innych zasadniczo nie ma), z centrum Warszawy na Okęcie.
ZWROT AUTA
Zwrot samochodu to najprostsza procedura z możliwych. Umówiłem się z pracownikiem wypożyczalni, że zwrócę Volvo w poniedziałek około godziny 17:00. W punkcie lotniskowym nie było już nikogo, jednak nie miało to żadnego znaczenia. Podjechałem do parkingu dla samochodów z wypożyczalni, wcisnąłem przycisk, ktoś z terenu lotniska otworzył mi szlaban, zaparkowałem auto w miejscu, z którego je zabierałem, wypakowałem swój dobytek i poszedłem do terminala. Tam wrzuciłem klucze i, umieszczone w specjalnym etui (oczywiście zielonym), dokumenty pojazdu do metalowej skrzynki przy stanowisku Europcar. Wszystko zajęło mi kilkadziesiąt sekund. Pozostawało już jedynie cierpliwie czekać na samolot.
KOSZT
Samochody w wypożyczalniach Europcar podzielone są na wiele grup. W zależności od grupy oraz innych czynników – chociażby uczestnictwa w programach lojalnościowych firmy lub korzystania ze specjalnych zniżek – wyliczana jest cena wynajmu. Najlepiej więc sprawdzać ją kontaktując się bezpośrednio z przedstawicielami firmy.
OCENA
Dobre samochody, szybkie i tylko niezbędne formalności, możliwość zostawienia samochodu w dowolnym punkcie obsługi firmy – oto podstawowe zalety wypożyczalni Europcar.
KONTAKT