Technologia umożliwia za pośrednictwem własnych urządzeń mobilnych wysyłanie wiadomości SMS, przeglądanie internetu czy używanie portali społecznościowych w trakcie podniebnych podróży. Sposób korzystania z usługi zbliżony jest do zwykłego naziemnego roamingu, którego używamy przebywając za granicą. Za używanie Aeromobile abonenci zostają obciążeni przez swoich operatorów telefonii komórkowej. Koszt usługi jest jednak zbliżony do stawek za tego typu usługi realizowane na ziemi.
System bazuje na nadajnikach operatorów telefonicznych w różnych krajach zlokalizowanych na ziemi. Na pokładach samolotów linii Singapore Airlines z usługi będą mogli korzystać pasażerowie, których telefony obsługiwane są przez brytyjskich lub singapurskich operatorów telefonicznych. W przypadku Azji oferta dotyczy klientów sieci M1, SingTel i StarHub, w przypadku Wielkiej Brytanii system obsługuje abonentów wszystkich tamtejszych operatorów. Nie oznacza to jednak, iż jest to usługa dedykowana jedynie tym dwóm krajom. Aeromobile ma obecnie podpisanych ok. 220 umów z różnymi operatorami telefonii komórkowej na całym świecie.
Pierwszy lot linii z wykorzystaniem technologii z Singapuru do Londynu odbył się w piątek 27 września. – Singapore Airlines jest pierwszym azjatyckim przedsiębiorstwem, z którym zawarliśmy umowę o współpracy. Nasza działalność podyktowana jest stale rosnącą wśród podróżnych potrzebą pozostawania w kontakcie w trakcie lotu – powiedział Kevin Rogers, prezes Aeromobile.