Balice z rekordowym wynikiem

Autor tekstu: , Data publikacji:

Od początku 2013r. możemy zaobserwować stały wzrost liczby pasażerów korzystających z usług krakowskiego lotniska. W samym listopadzie port obsłużył ponad 260tyś. podróżnych.

Bieżący rok jest niewątpliwie bardzo dobrym okresem dla krakowskiego lotniska. Spółka Kraków Airport tylko w listopadzie odprawiła około 266tyś. pasażerów. Tak imponujący wynik podkreśla stale poprawiającą się od początku tego roku kondycję portu. Listopadowy wynik jest bowiem kolejnym już dziesiątym w tym roku rekordowym miesiącem pod względem ilości klientów wybierających krakowskie Balice, lecz również najlepszym listopadowym wynikiem w całej historii lotniska – informuje portal ekonomia.rp.pl.

Ponad ćwierćmilionowy wynik stanowi 19proc. wzrost pasażerów obsłużonych w listopadzie względem tego samego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie jak powiedziała przedstawicielka krakowskich Balic Monika Pabisek, władze lotniska w Krakowie odnotowały wzrost ruchu pasażerskiego zarówno wśród pasażerów wybierających tanich jak i tych, którzy wybrali standardowych przewoźników. W obydwu przypadkach przepustowość wzrosła odpowiednio o 17 i 22proc.

Dobrą passe małopolskiego lotniska daje się również zauważyć patrząc na ilość inwestycji i modernizacji realizowanych przez władze przedsiębiorstwa Kraków Airport. Obecnie trwają rozpoczęte wiosną tego roku prace nad budową nowego terminalu, przebudową istniejącego oraz poprawieniem jakości ruchu komunikacyjnego wewnątrz terminali. Ponadto prowadzone są prace remontowe na drodze kołowania samolotów. Jednocześnie port jest w stałej rozbudowie tak, aby z obecnej przepustowości (3,5mln pasażerów rocznie) mógł na wiosnę 2015 roku obsłużyć 8 mln podróżnych w stosunku rocznym. Dodatkowo na placu budowy hotelu zlokalizowanego w pobliżu portu trwają prace wykończeniowe. Zgodnie z planem budowy hotel ma zostać oddany do użytku już w przyszłym roku.

Do końca roku krakowskie Balice planują odprawić 3,66mln pasażerów. Jednak, aby osiągnąć zamierzony cel lotnisko musi obsłużyć w grudniu około 300tyś. podróżnych. Biorąc pod uwagę fakt, że w sezonie zimowym spółka przygotowała, aż 48 połączeń regularnych, zamknięcie roku z wynikiem 3,66mln wydaje się być całkiem realnym planem.