Pierwszy lot, podczas którego została wprowadzona, wówczas niestandardowa, obsługa miał miejsce w 1927 roku.
Dziesięcioro pasażerów korzystających z Linii Lotniczych Imperial Airways (poprzednik British Airways) w trakcie dwugodzinnego lotu z Londynu do Paryża mogło skosztować jedzenia i drinków serwowanych przez stewardów w eleganckich, długich fartuchach. Ciepłe dania, kanapki, woda i gorące napoje oraz whisky były przygotowywane w specjalnie wyznaczonych kabinach. Ta, innowacyjna usługa była dla pasażerów wyjątkową wygodą. Wcześniej zmuszeni byli samodzielnie przygotowywać przekąski w domu by móc zaspokoić głód i pragnienie w trakcie lotu.
Każdego dnia British Airways serwuje na swoich pokładach ponad 100 tysięcy posiłków. 14 tysięczna kadra pokładowa jest co roku starannie kształcona pod względem obsługi pasażerów. Załoga nie ma najmniejszych problemów, aby odróżnić wino Merlot od Shiraz, przygotować wyśmienitą jajeczniczę czy obsłużyć najwyższej klasy lunch biznesowy. Wszystko po to, by sprostać najwyższym standardom i oczekiwaniom klientów. Bill Francis, dyrektor ds. serwisu pokładowego, zaznacza:
-British Airways ma wspaniałą historię. Przez ponad 80 lat udało nam się osiągnąć najwyższy poziom obsługi pokładowej. Na wszystkich możliwych trasach, nawet w najmniejszych samolotach udało nam się stworzyć magię, która pozwala każdemu poczuć się wyjatkowo i komfortowo.
Historyczna wystawa, poświęcona obsłudze pokładowej dostępna jest dla odwiedzających w głównej siedzibie przewoźnika w Harmondsworth w pobliżu lotniska Heathrow. Zbiór można obejrzeć również na stronie www.ba.com/heritage