Nowy Airbus wystartował z lotniska we francuskiej Tuluzie. Na pokładzie znajdowało się sześciu członków międzynarodowej załogi, wśród nich trzech inżynierów Airbusa, sprawdzających wszystkie parametry lotu.
Zobacz start nowego Airbusa:
Pierwszy lot początek mającego trwać 2,500 tysiąca godzin procesu testowego, podczas którego latać bedzię pięć pierwszych maszyn tego typu. Testy maja zakończyć się wydaniem przez amerykańskie I europejskie władze lotnicze certyfikatu dla maszyny, która w cywilnym oznaczeniu będzie nazywać się Airbus A350-900. Pierwsze sztuki tego samolotu zaczną służbę w drugiej połowie przyszłego roku, pierwszą linią, która z nich skorzysta, będzie Qatar Airways.
Airbus A350 XWB to średniej wielkości maszyna dalekiego zasięgu. W zależności od konfiguracji będzie mogła pomieścić od 270 do 350 pasażerów w trzech klasach. W porównaniu do innych popularnych Airbusów – choćby A330 – nowe samoloty mają spalać o 25 proc. mniej paliwa. Nowy Airbus to europejska odpowiedź na amerykańskiego Boeinga 787 Dreamliner. Przedstawiciele Airbusa twierdzą, że ich nowy samolot będzie oszczędniejszy od amerykańskiego odpowiednika. Podobnie jak Dreamlinerze ciśnienie będzie porównywalne z tym na wysokości 1800 m.n.p.m., większe też będą okna samolotu. Do tej pory zamówienia na 613 nowych Airbusów złożyły 33 firmy z całego świata.