Na skutek zbyt wysokich cen biletów za przejazd pociągiem pod kanałem La Manche, tylko 37 procent możliwości Eurotunelu jest obecnie wykorzystywane. Ceny te wynikają z opłat, jakie pociągi muszą zapłacić za możliwość przejazdu przez tunel. Na chwilę obecną jest to około 16 euro za pasażera plus 4320 euro opłaty ryczałtowej za pociągi pasażerskie.
Biorąc pod uwagę propozycje tanich linii lotniczych i komfort podróżowania samolotem, łatwo dojść do wniosku, że większość podróżnych wybierze przeloty, jeśli te są nawet o połowę tańsze. Przedstawiciele Komisji Europejskiej podkreślili, że ceny opłat za przejazd Eurotunelem powinny być zdecydowanie niższe, nie wykazali jednak górnej granicy. Ponadto unijni urzędnicy doszli do wniosku, że obniżenie kosztów przejazdu zaowocuje spadkiem cen biletów.
Firmy przewozowe od dawna narzekają na zbyt wysokie koszty transportu rzez Eurotunel. Ta gigantyczna inwestycja miała zapewnić szybką i tanią drogę transportu, tymczasem wiele firm stoi w kolejkach do promów. Komisja Europejska tłumaczy swoja decyzję ochroną środowiska. Im większy ruch przez tunel, tym mniej pływających promów i mniej spalin.