Pięć gwiazdek dla Lufthansy

Autor tekstu: , Data publikacji:

Jednym z trendów, który dziś widzimy, jest wzrost popularności czarterów prywatnych odrzutowców. Umożliwiają one rozpoczęcie podróży o dowolnej porze, bez konieczności przesiadek i oczekiwania na lotnisku – mówi w rozmowie z „Business Travellerem” Bart Buyse, Dyrektor Generalny Lufthansy w Polsce.

Business Traveller: Klasa Pierwsza Lufthansy została niedawno wyróżniona pięcioma gwiazdkami w uznanym rankingu Sytrax. Jakie znaczenie ma to wyróżnienie dla linii?

Bart Buyse: Lufthansa ma wieloletnie doświadczenie w świadczeniu usług najwyższej jakości. To wyróżnienie potwierdza, że nasza Klasa Pierwsza należy do ścisłej światowej czołówki usług premium. Bardzo się cieszę, że możemy zaoferować naszym klientom możliwość podróży na jednym z najlepszych na świecie foteli oraz wyjątkową obsługę na pokładzie. Najwyższe noty otrzymał również nasz luksusowy terminal dla pasażerów Klasy Pierwszej na frankfurckim lotnisku. To wszystko dowodzi, że naszą strategią jest utrzymanie pozycji numer jeden w Europie.

Business Traveller: Jakie kolejne kroki podejmuje Lufthansa w celu dalszego rozwoju oferty w kategorii premium?

Bart Buyse

Bart Buyse

 

Bart Buyse: Ogromna liczba inicjatyw służących podniesieniu jakości serwisu na pokładzie, starannie wyselekcjonowane wina oraz dania stworzone przez najlepszych mistrzów kuchni, jak również w pełni rozkładane fotele klasy biznes, które montujemy obecnie w naszych samolotach sprawiają, że Lufthansa jest jedną z wiodących linii premium. Nasz ulepszony system rozrywki pokładowej oferuje teraz większe monitory i szeroki wybór opcji: filmy, programy telewizyjne, audiobooki, programy radiowe, gry i kursy językowe – by wymienić tylko niektóre z nich. Do 2015 roku w modernizację kabin pasażerskich wszystkich naszych samolotów zainwestujemy 50 milionów euro.

Business Traveller: Jakiego typu inwestycji możemy spodziewać się jeszcze w najbliższym czasie?

Bart Buyse: Kontynuujemy instalowanie FlyNet-u, czyli usługi dostępu do szerokopasmowego internetu na pokładzie, w całej naszej flocie obsługującej połączenia międzykontynentalne. Obecnie usługa jest już dostępna w ponad 80 samolotach. W jej ramach oferujemy teraz kanał Sport 24, który posiada prawa do transmisji na żywo najciekawszych wydarzeń sportowych z całego świata, w tym rozgrywek niemieckiej Bundesligi oraz wyścigów Formuły 1.

Business Traveller: Na jakie nowe produkty będą mogli liczyć polscy klienci Lufthansy?

Bart Buyse: Niedawno Rada Nadzorcza Lufthansy zatwierdziła zakup 100 samolotów z rodziny A320 i dwóch A380. Do 2015 roku Lufthansa odbierze również 20 Boeingów 747-8. Łącznie, do końca 2025 roku Grupa Lufthansy spodziewa się dostawy aż 236 nowych samolotów. Coraz więcej polskich klientów Lufthansy korzytsajacych z połączeń miedzykontynentalnych będzie więc mogło doświadczyć jeszcze wyższej jakości usług podczas podniebnych podróży.

Business Traveller: Już od kilku lat Lufthansa notuje wzrost liczby pasażerów z Polski. Jakie są najważniejsze czynniki wzrostu liczby polskich pasażerów Lufthansy?

Bart Buyse: Na pewno ogromną rolę odgrywają wzmożone kontakty biznesowe między Polską a Niemcami, ale również rosnąca konkurencyjność polskiej gospodarki i atrakcyjność Polski dla inwestorów zagranicznych. W 2012 roku odnotowaliśmy w Polsce większy wzrost liczby pasażerów w klasie biznes niż w klasie ekonomicznej. Obecnie już ponad 70 procent sprzedaży biletów w klasie biznes generowanych jest w Polsce przez firmy. Najczęściej w podróże służbowe w klasie biznes pasażerowie z Polski udają się do Nowego Yorku, Tokio, Szanghaju, Chicago oraz Delhi. W ramach naszego specjalnego programu motywacyjnego dla firm – PartnerPlusBenefit – mamy już umowy z ponad 5000 przedsiębiorstw zlokalizowanych w Polsce.

Business Traveller: Do ilu miast na świecie można dotrzeć obecnie z Lufthansą?

Bart Buyse: Lufthansa za pośrednictwem swoich głównych portów przesiadkowych we Frankfurcie i Monachium zapewnia doskonałą łączność z całym światem. Obsługujemy w Polsce prawie 230 lotów tygodniowo z 7 miast (Warszawa, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów), co daje polskim podróżnym znakomite możliwości korzystania z naszej globalnej siatki połączeń. W letnim rozkładzie lotów nasi klienci mogą wybierać spośród połączeń do 218 miast w 82 krajach. Bardzo się cieszę, że możemy zaoferować polskim klientom biznesowym dostęp do najlepszej siatki połączeń ze wszystkich międzynarodowych przewoźników obecnych w Polsce.

Business Traveller: Jakie trendy w lotniczych podróżach biznesmenów będziemy mogli zaobserwować w Polsce w ciągu najbliższych pięciu lat?

Bart Buyse: Jednym z trendów, który już widzimy, jest wzrost popularności czarterów prywatnych odrzutowców. Umożliwiają one rozpoczęcie podróży o dowolnej porze, bez konieczności przesiadek i oczekiwania na lotnisku. Lufthansa Private Jet oferuje rejsy do ponad 1000 miast w Europie, Rosji, Ameryce i Afryce Północnej. Klienci korzystający z usług Lufthansa Private Jet, mogą korzystać zarówno z infrastruktury wiodącego europejskiego przewoźnika sieciowego, jak i elastyczności w planowaniu podróży jaką zaoferować może tylko prywatny odrzutowiec. W Polsce obserwujemy duży wzrost zainteresowania usługami Lufthansa Private Jet. Ubiegły rok był rekordowy zarówno pod względem sprzedaży biletów w Klasie Pierwszej, jak i czarterów Lufthansa Private Jet.