Do tego dorobku w dużym stopniu przyczyniła się również firma Finnair, która od czasu jej założenia w 1923 roku wykorzystuje zasady designu i prace czołowych fińskich projektantów w wystroju wnętrza samolotów i identyfikacji wizualnej swoich usług.
W przeszłości linie Finnair przy wystroju wnętrza samolotów korzystały z produktów takich firm-ikon jak Iittala, producenta szklanych wyrobów, Hackman, producenta sztućców, oraz firmy Marimekko wytwarzającej materiały i odzież.
„Dla wielu osób, które wybiorą się do Stolicy Designu lot do Helsinek liniami Finnair będzie pierwszym zetknięciem się z fińskim wzornictwem”, mówi Juhani Nuoramo, Dyrektor ds. Sprzedaży Finnair na Polskę i Europę Środkowowschodnią. „Cieszymy się, że możemy im zapewnić to pierwsze niezapomniane wrażenie”.
Linie Finnair rozpoczęły również gruntowną odnowę wzornictwa wykorzystywanego przy świadczeniu swoich usług, któremu to procesowi przewodzi Kati Lehesmaa, Wiceprezes ds. Projektowania Doświadczeń Klientów. Przy opracowywaniu wizualnej strony usług w Finnair, zgodnie z koncepcją nazwaną „Spokój ducha”, uwzględnia się informacje otrzymywane nie tylko od klientów, ale również od pracowników i partnerów, z którymi linie Finnair współpracują na lotniskach.