Zmiana jest częścią programu „weight watchers” („strażnicy wagi”) wdrożonego przez Finnair w celu wprowadzenia lepszej gospodarki paliwowej oraz by sprostać wymogom emisji zanieczyszczeń poprzez zmniejszenie wagi samolotów. Im lżejszy jest samolot, tym mniej zużywa paliwa.
Finnair wybrał Nordisk Aviation Products jako dostawcę lekkich kontenerów na cargo i bagaże do swoich szerokokadłubowych samolotów. Dzięki temu zmniejszy się zużycie paliwa oraz znacznie zredukuje się emisja CO2. Zmiana jest częścią programu „weight watchers” („strażnicy wagi”) wdrożonego przez Finnair w celu wprowadzenia lepszej gospodarki paliwowej oraz by sprostać wymogom emisji zanieczyszczeń poprzez zmniejszenie wagi samolotów. Im lżejszy jest samolot, tym mniej zużywa paliwa.
Kontenery Nordisk UltraLite AKE, używane do transportu towarów i bagaży, ważą 55 kilogramów czyli około 25 kilogramów mniej niż obecnie używane przez Finnair. Nowe kontenery pozwolą zaoszczędzić około 800 000 kilogramów paliwa i zmniejszą wydzielanie CO2 o około 2,5 miliona kilogramów rocznie. Lekkie kontenery o wysokiej wytrzymałości robione są przy użyciu tych samych materiałów, które można znaleźć w kamizelkach kuloodpornych i drzwiach do kokpitu.
Finnair spodziewa się otrzymać nowe kontenery na koniec tego roku.
„Partnerstwo z Nordisk pomaga nam osiągać wyznaczone targety dotyczące zużycia paliwa oraz ochrony środowiska, a równocześnie zapewnia wydajność operacji transportowych na ziemi, kluczowych dla ruchu lotniczego”, mówi Ville Iho, dyrektor operacyjny Finnair.
„Mamy przyjemność wpierać Finnair przez wiele lat i cieszymy się, że mamy szansę by wesprzeć ich w redukcji zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń”, mówi Peter Grau, wiceprezes działu sprzedaży Nordisk w Europie, Środkowym Wschodzie i Afryce.
Finnair planuje zredukowanie emisji CO2 na pasażera o 24 procent przez okres od roku 2009 do 2017.