Flaris Lar 1 potrafi rozwinąć średnia prędkość 700 kilometrów na godzinę, waży około 700 kilogramów, czyli mniej niż samochód klasy compact, jego maksymalny zasięg to 2,5 tysiąca kilometrów (przy pułapie przelotowym 9 kilometrów), na pokład może zabrać, wraz z pilotem, czterech pasażerów. Jego zaletą są demontowane skrzydła (można go więc zabrać z przydomowego garażu na lotnisko specjalną przyczepką) oraz bardzo krótka droga startu i lądowania – zaledwie 250 metrów. Flaris posiada także ratunkowy system spadachronowy dla pasażerów.
Maszyna dysponuje jednym odrzutowym silnikiem, przymocowanym do kadłuba na górze. Dzięki temu nie zasysa (tak jak choćby amerykańskie F-16) drobnych elementów z pasa startowego. Dlatego też jest przygotowany do startu z nieutwardzonych lądowisk.
Flaris Lar 1 został zaprojektowany przez polską firmę Metal Master, jej głównym konstruktorem jest inż. jest produkowany przez firmę Metal-Master z Podgórzyna, autorem konstrukcji maszyny jest Andrzej Frydrychewicz. Maszyna wzbudziła spore zainteresowanie potencjalnych nabywców na targach lotniczych Paris Air Show Le Bourget. Ma kosztować około 1,5 miliona euro, pierwsze eksperymentalne dostawy planowane sa na przyszły rok, seryjna produkcja z z certyfikatem typu EASA w roku 2016.