Zgodnie z założeniami organizatorów spotkanie ma się rozpocząć w środę 5 marca 2014r. , a na datę zakończenia przewiduje się sobotę 8 marca przyszłego roku. Osobny panel dyskusyjny zostanie poświęcony zbadaniu i wyszukiwaniu rozwiązań dla aktualnych problemów w obliczu, których znajduje się branża turystyczna.
Wśród gości specjalnych zaproszonych do Berlina znajdą się m. in . Lee McCabe, szef działu turystycznego Facebooka, Nils Muller, prezes TrendONE czy Rolf Freitag, prezes IPK International. Konferencja rozpocznie się wygłoszeniem przez McCabe’ a przemówienia na temat możliwości pozyskiwania przez przedsiębiorstwa turystyczne nowych klientów z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Następnie w części wykładów inauguracyjnych głos zabierze Nils Muller z TrendONE, który opowie zebranej publiczności o perspektywach rozwoju branży. Ostatnim z mówców 5 marca będzie Rolf Freitag – prezes IPK International przedstawi najnowsze dane z sektora turystyki światowej i europejskiej.
Organizatorzy ITB Berlin przygotowali również specjalną ofertę dla przedstawicieli przedsiębiorstw turystycznych. Z myślą o sprzedawcach usług z branży turystycznej ITB Berlin zleciło firmie Gfk przeprowadzenie wśród 17tyś. respondentów ankiety dotyczącej poziomu zadowolenia klienta z odbywanych przez niego podróży. Ponadto w ramach targów przewidziane zostały m. in. warsztaty dedykowane głównie studentom turystki dotyczące tego jak najłatwiej pozyskać środki z funduszy europejskich na działalność turystyczną.