W trakcie tegorocznej edycji wydarzenia szczególny nacisk organizatorzy położyli na zbadanie i wyszukanie rozwiązań dla problemów, z którymi obecnie boryka się branża turystyczna. Od wczoraj podczas serii spotkań inauguracyjnych ponad 600 delegatów z całego świata mogło zapoznać się z najnowszymi trendami stosowanymi w marketingu internetowym.
Wśród gości specjalnych zaproszonych do Berlina znaleźli się m. in . Lee McCabe, szef działu turystycznego Facebooka, Nils Muller, prezes TrendONE czy Rolf Freitag, prezes IPK International. W dniu dzisiejszym konferencja rozpoczęła się wygłoszeniem przez McCabe’a przemówienia na temat możliwości pozyskiwania przez przedsiębiorstwa turystyczne nowych klientów z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Następnie w części wykładów inauguracyjnych głos zabierze Nils Muller z TrendONE, który opowie zebranej publiczności o perspektywach rozwoju branży. Ostatnim z mówców 5 marca będzie Rolf Freitag – prezes IPK International przedstawi najnowsze dane z sektora turystyki światowej i europejskiej.
Organizatorzy ITB Berlin przygotowali również specjalną ofertę dla przedstawicieli przedsiębiorstw turystycznych. Z myślą o sprzedawcach usług z branży turystycznej ITB Berlin zleciło firmie Gfk przeprowadzenie wśród 17tyś. respondentów ankiety dotyczącej poziomu zadowolenia klienta z odbywanych przez niego podróży. Ponadto w ramach targów przewidziane zostały m. in. warsztaty dedykowane głównie studentom turystki dotyczące tego jak najłatwiej pozyskać środki z funduszy europejskich na działalność turystyczną.
Tegorocznym partnerem wydarzenia jest Meksyk. Podczas wczorajszego spotkania inauguracyjnego meksykańska delegacja zaprezentowała występ regionalnej muzyki i tańca. Ponadto w ramach imprezy inauguracyjnej goście mieli okazję spróbować przysmaków kuchni meksykańskiej. Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB to coroczna impreza realizowana od 1966 roku. Targi ITB to jedna z największych imprez przemysłu podróżniczego na świecie.