Facebook check-in pozwala pasażerom na udostępnianie na ich profilu na Facebooku rozkładu foteli z zaznaczonym ich miejscem siedzącym. Dzięki temu pasażerowie mogą obejrzeć profile współpasażerów na Facebooku oraz sprawdzić, kto jeszcze zaznaczył swoją obecność podczas danego lotu, a także które miejsce zajął.
Po zakończeniu odprawy pasażerowie Finnaira mogą za pomocą sieci społecznościowych poinformować swoich znajomych o tym, dokąd się wybierają oraz kiedy spodziewają się wylądować.
Według Aku Varamäki, menadżera ds. mediów społecznościowych Finnair, Facebook check-in pozwoli informować znajomych, gdzie podróżujemy, a taką wiedzą lubimy się dzielić nie od dziś. – Chcieliśmy to nieco ułatwić oraz wprowadzić do odprawy pewną wartość dodaną dla tych osób, które chcą się dowiedzieć, z kim podróżują oraz być może zawrzeć nowe znajomości – mówi Varamäki.
W ramach usługi widoczny jest jedynie publiczny profil pasażera na Facebooku, dostępny wyłącznie dla pasażerów podróżujących w ramach tego samego lotu. Korzystanie z usługi „check-in” w mediach społecznościowych nie jest obowiązkowe i klienci mogą nadal podróżować incognito.
Usługa Finnaira została opracowana we współpracy z firmą Amadeus IT Group.