Oznacza to, że trzy z pięciu codziennych rejsów Emirates będą obsługiwane przez superjumbo. Flagowa maszyna Emirates zastąpi Boeinga 777s w rejsie EK029 z Dubaju do Londynu oraz w rejsie powrotnym – EK030.
Daje to możliwość zwiększenia liczby przewożonych pasażerów na jednej z bardziej popularnych tras.
Ten wielki samolot, znany ze swojej przestronności oraz wyciszonego wnętrza, na górnym pokładzie posiada 14 zapewniających prywatność przedziałów pierwszej klasy oraz 76 foteli rozkładanych do pozycji poziomej w klasie biznes, 427 wygodnych foteli klasy ekonomicznej znajduje się na dolnym pokładzie w 4 oddzielnych kabinach.
Pasażerowie podróżujący we wszystkich klasach mają dzięki systemowi rozrywki Ice Entertainment dostęp do ponad 1000 kanałów filmowych, muzycznych, programów telewizyjnych oraz gier.
Każdy fotel jest wyposażony w telefon satelitarny pozwalający również na wysyłanie sms-ów i maili. Dodatkowo można zadzwonić ze swojego telefony komórkowego.Skierowanie trzeciego A380 na trasę Londyn-Dubaj jest kolejną wielką inwestycją Emirates w Wielkiej Brytanii, dokąd linia ta wykonuje 105 rejsów tygodniowo do 6 portów: Londyn Heathrow, Londyn Gatwick, Birmingham, Manchester, Newcastle i Glasgow.
Obecnie Emirates posiadają 162 samoloty, w tym 17 A380, obsługujące 116 kierunków, w tym od niedawna Bagdad.
13 listopada, podczas Dubai Air Show, Emirates ogłosiły złożenie zamówienia na 50 Boeingów 777-300 ER o wartości około USD 18 mld. Złożone zamówienie zawiera opcję zwiększenia ilości maszyn tego samego typu o kolejne 20, co jednocześnie zwiększa wartość zamówienia do USD 26 mld.
Polscy pasażerowie zainteresowani przelotem samolotem typu Airbus A380 mogą skorzystać z połączeń z Polski przez Londyn do Dubaju i ponad 100 destynacji w siatce połączeń Emirates.