Mobilne karty pokładowe w Etihad Airways

Autor tekstu: , Data publikacji:

Etihad Airways przewoźnik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich wprowadza usługę mobilnych kart pokładowych na wybranych rejsach. Docelowo udogodnienie ma być wprowadzone w całej globalnej sieci przewoźnika.

W pierwszej aktualnie uruchamianej fazie projektu rozwiązanie wprowadzane jest w rejsach odbywających się z portów lotniczych w Abu Zabi (poza lotem do Stanów Zjednoczonych), Londyn Heathrow, Manchesterze, Doha, Kolombo, Dammam, Dusseldorfie, Frankfurcie, Sao Paulo, Stambułu, Mińska, Monachium, a także z japońskiego lotniska Tokio Narita. Usługa Mobilna Karta Pokładowa póki, co jest dostępna jedynie dla użytkowników urządzeń marki Apple (iPhone, iPad), którzy mogą z niej korzystać za pośrednictwem zainstalowanej fabrycznie w tych urządzeniach aplikacji Passbook.

W elektronicznej karcie pokładowej zapisane zostaną te same informacje, co w tradycyjnej papierowej, czyli podstawowe dane dotyczące danych osobowych pasażera, numeru miejsca w samolocie, numeru bramki odprawowej, a także elektronicznego kodu kreskowego skanowanego przez specjalnie zainstalowane w tym celu czytniki przy bramkach odprawy. Obecnie karty pokładowe w wersji papierowej nadal funkcjonują należy jednak spodziewać się ze strony Etihad Airways opracowania elektronicznych kart na urządzenia mobilne wyposażone także w inne systemy operacyjne niż iOS. Przewoźnik zapowiada, bowiem całkowite wycofanie tradycyjnych papierowych kart w przyszłości.   

-Naszym celem jest usprawnienie procedur wyjazdu oraz wprowadzanie w Etihad Airways nowoczesnych rozwiązań internetowych. Likwidacja tradycyjnych papierowych kart pokładowych ma zmniejszyć negatywne odziaływanie na środowisko naturalne, co jest dobre dla środowiska, biznesu oraz zgodne z coraz większą świadomością ekologiczną wśród populacji światowej w tym również naszych klientów- powiedział Peter Baumgartner, dyrektor ds. handlowych w Etihad Airways.