Goście należący do programu Marriott Rewards od Londynu po Dubaj, Szanghaj, Meksyk i Nowy Jork mogą łatwo zameldować i wymeldować się za pomocą popularnej aplikacji Marriott Mobile dostępnej na ich smartfonie. W ubiegłym roku usługa mobilnego meldowania i wymeldowania została po raz pierwszy wprowadzona w hotelach Marriott Hotels w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a teraz jest już dostępna na wszystkich kontynentach, na których znajduje się prawie 500 hoteli tej sieci.
Z aplikacją Marriott Mobile meldowanie i wymeldowywanie się (Mobile Check-in/Checkout) jest niezwykle proste. Po godzinie 16:00 w dniu poprzedzającym przyjazd członkowie programu Marriott Rewards otrzymują powiadomienie w trybie „push” na iPhone’a lub urządzenie z systemem operacyjnym Android, informujące o możliwości zameldowania się. Następnie otrzymują automatyczne powiadomienie, gdy ich pokój jest już gotowy. Jako że informacje o płatnościach są zapisywane na profilach członkowskich, goście muszą tylko zgłosić się do specjalnego stanowiska przeznaczonego do mobilnego zameldowania i odebrać wcześniej zaprogramowaną kartę, która będzie tam na nich czekała.
Pod koniec pobytu goście otrzymują powiadomienie w trybie „push” informujące o możliwości zdalnego wymeldowania się. Po jego zakończeniu goście są proszeni o wskazanie adresu e-mail, na który zostanie przesłany rachunek, co pozwala im na ominięcie recepcji.
– Dziewięciu na dziesięciu przedstawicieli Generacji Y, którzy po raz pierwszy skorzystali z usługi mobilnego zameldowania i wymeldowania, ocenili ją bardzo wysoko i stwierdzili, że skorzystaliby z niej ponowie przy kolejnym pobycie w hotelu – tłumaczy Paul Cahill, starszy wiceprezes ds. zarządzania marką Marriott Hotels.
Aplikację Marriott Mobile można pobrać z iTunes Store firmy Apple, z Google Play, a także tutaj . Z kolei tutaj podróżni mogą dowiedzieć się więcej o usługach mobilnych dostępnych w sieci Marriott Hotels.