Moda na hotele według Missoni

Autor tekstu: , Data publikacji:

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie mody, postanowiła rozszerzyć swoją działalność.Słynna włoska rodzina Missioni zainwestowała w hotele, sygnując je swoim nazwiskiem.

Syn założyciela firmy, Vittorio Missoni powiedział kiedyś: „Klient kupujący rzecz od Missoni, wraz z nią kupuje jednocześnie „małą historyjkę” o tej rzeczy.Liczy się nie tylko ciekawy kolor czy modny fason, ważna jest również tradycja, która przetrwa długie lata.”

I rzeczywiście, wie co mówi. Historia Missonich – rodzinnej firmy dziewiarskiej, która w ciągu blisko sześćdziesięciu lat przeistoczyła się w wielobrandowe imperium o światowym zasięgu – to prawdziwa lekcja stylu, klasy i elegancji.

Pierwsza pracownia powstała w 1953 roku, w domowej piwnicy Ottavia i Rosity Missonich. Pięć lat później, w roku narodzin ich córki Angeli, duet Missonich pokazał swoją pierwszą modową kolekcję dla pań. W latach 70. ten europejski dom mody w USA zostaje uznany za symbol włoskiego designu, nie tylko w dziedzinie przemysłu odzieżowego.

Firma projektuje także tkaniny, meble, wyposażenie wnętrz samochodów, a także scenografię i kostiumy dla mediolańskiej La Scali. Dowodem uznania za dokonania na rzecz mody i designu są międzynarodowe nagrody, a także doktorat honoris causa dla Ottavia i Rosity przyznany przez Central Saint Martin College of Art and Design. Od 1998 roku firmę prowadzi Angela Missoni, która jest również główną projektantką. Twarzą i najwierniejszą ambasadorką firmy jest jej córka – Margherita.