Narty we Francji? Zobacz co się zmieniło…

Autor tekstu: , Data publikacji:

La Rosiere
Wymiana wyciągu krzesełkowego Fort i wyprzęganego, 6-miejscowego wyciągu krzesełkowego. Czas na podróży na górę został zredukowany z 12 do 6 minut.
Przebudowa wejścia do stacji: poprawa jakości dla pasażerów i ścieżki piesze pomiędzy dwoma stacjami (Centre i Eucherts): ułatwiony dostęp.

Le Corbier
Nowe trasy zjazdowe saneczkarskie – dla dużych i małych – darmowy wstęp.

Les Menuires
Nowy, wyprzęgany wyciąg krzesełkowy o 6 miejscach siedzących (regulowana przepustowość, od 1800 do 2600 os./h) na Reberty w miejsce aktualnie eksploatowanego wyciągu stojącego Reberty (oddanego do użytku w 1983 r. i dysponującego przepustowością rzędu 600 os./h).

Méribel
Nowa kolejka gondolowa na Plattières… 10 komfortowych miejsc siedzących Wyciąg o większej mocy (+40 % pojemności) zainstalowany w sektorze uważanym za główną oś 3 Dolin. Nowy wyciąg gwarantuje większą czasu spędzonego na efektywnym zjeżdżaniu na nartach i skrócony czas przejazdu (o 60%; 9 min zamiast 22). Długość całkowita 3178m, różnica poziomów 734 m, przepustowość 2800 os./h (wcześniej: 2000) tj. +40%). Jest to pierwsza kolejka gondolowa o 10 miejscach siedzących w całym terenie narciarskim 3 Dolin.
Nowy wyciąg La Saulire –  przejazd w dokładnie 12 minut… kto zrobi to szybciej? Po zrealizowaniu, w zeszłym roku, 2-go odcinka, Méribel Alpina w tym roku zakończyła budowę Saulire Express wraz z oddaniem do użytku nowej stacji początkowej o nowoczesnym i przestronnym wzornictwie. Nowy wyciąg zastąpił, na tej samej trasie, starą kolejkę gondolową z 1982 r., prowadzącą przez słynny korytarz Tournier.

Val d’Isere
Nowości na stokach:  po drugiej stronie Bellevarde, wyciąg krzesełkowy Fontaine Froide został zastąpiony nowym, wyprzęganym wyciągiem krzesełkowym o 6 miejscach siedzących, o przepustowości 3000 osób na godzinę. Stacja końcowa będzie podwyższona, co pozwoli zjechać z niej bezpośrednio do stacji końcowej gondoli Olympique.
Budowa kolejnej kolejki gondolowej 3S rozpocznie się w maju 2013 r. w masywie Solaise, gdzie powstanie jedna stacja początkowa dla dwóch kolejek gondolowych. Val d’Isère będzie zatem jedyną stacją narciarską w Europie, dysponującą dwoma dużymi kolejkami gondolowymi o 3 linach.