LOT nie poprzestaje na wprowadzeniu nowoczesnego malowania floty samolotów, nowej strony internetowej lot.com, otwarciu eleganckiego saloniku LOT Business Lounge na warszawskim lotnisku, ułatwiających odprawę Web-Kiosków czy Odprawy Mobilnej. Polski przewoźnik wprowadza kolejne nowości i zapowiada, że na tym nie koniec.
Elite Fleet – elitarny zespół personelu pokładowego
Na przełomie marca i kwietnia, 100 lat po pierwszym rejsie statku powietrznego z udziałem pierwszego na świecie stewarda – Heinricha Kubisa, na pokładzie sterowca LZ-10 Schwaben, na pokładach samolotów LOT-u swoją służbę rozpoczyna elitarny zespół personelu pokładowego PLL LOT S.A. – Elite Fleet. Zespół specjalnie wyszkolonych stewardów i stewardes obejmie opieką najpierw pasażerów klasy biznes na rejsach długodystansowych, a w kolejnym etapie pasażerów nowej klasy premium economy, która będzie dostępna w Boeingach 787 Dreamliner należących do polskiego przewoźnika. Elite Fleet poza opieką i gwarantowaniem bezpieczeństwa podróżnym, ma za zadanie zapewniać indywidualne podejście do klienta biznesowego i gwarantować światowy poziom obsługi.
Członkowie Elite Fleet zostali wybrani spośród personelu pokładowego PLL LOT S.A. w kilku etapach procesu rekrutacyjnego, który zakładał między innymi pomyślne ukończenie dodatkowych, sprofilowanych warsztatów z zakresu nowoczesnej obsługi pasażera na pokładzie samolotu, szkoleń językowych, czy treningów rozwijających umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Nowa jakość podróży
Polski przewoźnik, przygotowując się do włączenia do floty pod koniec roku najnowszej generacji samolotów Dreamliner, wprowadza kolejne rozwiązania serwisowe i nowości produktowe.
Pasażerowie klasy biznes na rejsach dalekiego zasięgu z początkiem kwietnia mają do wyboru trzy warianty serwisu, których podstawową różnicą jest moment oferowania i czas trwania posiłku. – Zależnie od tego jak pasażer chce wykorzystać czas na pokładzie może dokonać wyboru szybkiego serwisu – posiłek na tacy, na której jednocześnie podajemy przystawkę, sałatkę, danie główne oraz deser lub owoce, a na życzenie zestaw serów, serwis klasyczny, zbliżony do restauracyjnego, który zakłada podawanie kolejnych posiłków w odstępach czasu oraz serwis na życzenie. Ostatni wariant jest znakomitą ofertą dla pasażerów, którzy nie mają ochoty na posiłek zaraz po starcie, ale chcieliby zjeść go w dogodnym dla siebie momencie lotu – wyjaśnia Małgorzata Witon, Dyrektor Produktu PLL LOT S.A. – Chcemy za każdym razem odpowiadać na indywidualne potrzeby i wymagania naszych pasażerów, by mogli czuć się komfortowo na pokładach naszych samolotów.
Polski przewoźnik wprowadzając nowy motyw graficzny, który ma utrwalić nowoczesny, przyjazny i spójny obraz Spółki, wpisuje się w światowe trendy zmierzające do łączenia symboli narodowych i ludowych detali z współczesnymi elementami i nowoczesną formą wyrazu. – LOT, jako narodowy przewoźnik mający światowy zasięg, jest dumny i świadomy swojej roli w promowaniu Polski w zjednoczonej Europie i na świecie. Nowa grafika nawiązuje do stylu etno, polskiej tradycji i historii. Jest nowoczesna i zarazem odwołuje się do rodzimych polskich symboli pojawiających się w architekturze, krajobrazie i sztuce. Chcemy podkreślać naszą tożsamość i indywidualizm – mówi Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. – będąc polską firmą promujemy nasz kraj na całym świecie – podkreśla.
Nowy wizerunek LOT-u opiera się na wykorzystaniu motywu wizualnego przedstawiającego symbole Polski jak m.in. nowy Stadion Narodowy, postać Fryderyka Chopina, Syrenkę warszawską, Wawel czy symbol żurawia będącego znakiem rozpoznawczym LOT-u od ponad osiemdziesięciu lat. Motyw ten będzie widniał na materiałach drukowanych (karty boardingowe, przywieszki bagażowe, karty menu etc.), elementach wyposażenia pokładowego, w odnawianych biurach sprzedaży przewoźnika oraz w oficjalnej komunikacji firmy.