„Asystent Lotu” to pierwszy na rynku ubezpieczeniowym dodatek do polis podróżnych, zapewniający jego posiadaczom dostęp do informacji o prawach pasażerów w przypadku opóźnionych lub odwołanych lotów oraz o sytuacjach, w których zakłócone loty nie kwalifikują się do wypłaty odszkodowań w ramach Regulacji WE (261). Klienci posiadający w ramach ubezpieczenia darmową usługę Asystenta, będą mieli w czasie rzeczywistym przesyłane przez platformę technologiczną GIVT informacje, czy ich zakłócone loty kwalifikują się do wypłaty rekompensaty oraz będą mogli liczyć na profesjonalną pomoc w uzyskaniu odszkodowania.
Do oceny okoliczności zakłóconych lotów GIVT stosuje zaawansowany model analityczny, w oparciu o sztuczną inteligencję oraz technologię Big Data. System GIVT pozwala na automatyczną weryfikację zakłóceń lotniczych, co przyśpiesza i upraszcza obsługę klientów.
– Rynek lotniczy rozwija się dynamicznie. Według szacunków Eurocontrol, do 2040 roku liczba pasażerów w Europie wzrośnie o 47%, przekraczając 2,5 miliarda. W połączeniu z niewystarczającą przepustowością lotnisk, problemami linii lotniczych oraz czynnikami zewnętrznymi, ogromna część pasażerów może w tej sytuacji napotkać na problemy z lotem, takie jak odwołane lub opóźnione połączenia. Odpowiedzią GIVT na tę sytuację jest stworzenie unikalnego systemu przewidywania zakłóceń lotów pasażerskich (opóźnień, odwołanych lotów, przekierowań na inne lotnisko) oraz automatycznego klasyfikowania ich przyczyn, co decyduje o możliwości szybkiego złożenia wniosku o odszkodowanie. Tworząc usługę „Asystent Lotu” w partnerstwie z Towarzystwem Europa, już w tej chwili wykorzystujemy zaawansowane modele oceny lotów w oparciu o Big Data i sztuczną inteligencję, aby w ułamkach sekund wiedzieć, czy zakłócone loty kwalifikują się do odszkodowania. Wszystko z myślą o komforcie pasażerów oraz szybszym i prostszym procesie ubiegania się w ich imieniu o przysługujące rekompensaty – mówi Damian Zozula, Chief Commercial Officer Marketing w GIVT .
– „Asystent Lotu” to kolejna usługa, którą dodajemy do naszych ubezpieczeń turystycznych, by wspierać klientów w przypadku wystąpienia niespodziewanych i kłopotliwych zdarzeń podczas ich podróży lub wypoczynku poza granicami Polski. Usługa wpisuje się w nasze podejście, by być z klientem w każdej sytuacji, w której potrzebuje on zewnętrznej pomocy. Większość podróżujących nie wie, jakie mają prawa jako pasażer opóźnionego lotu i jakie świadczenia im przysługują. Razem z naszym partnerem – platformą GIVT – oferujemy im wsparcie, dostarczając nie tylko informacji na temat samych opóźnień, ale także wspierając wiedzą o przysługujących im prawach – dodaje Tomasz Janas, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych i Gwarancji w Europa Ubezpieczenia.
Zgodnie z przepisami unijnymi, za odwołany, opóźniony lot o 3 godziny lub więcej, a także oraz za odmowę wejścia na pokład, podróżny może uzyskać rekompensatę od linii lotniczych, której kwota zależy od odległości:
- 250 EUR w przypadku trasy lotu o długości do 1500 km,
- 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrz Unii Europejskiej na dystansie dłuższym niż 1500 km oraz dla pozostałych tras o długości między 1500 a 3500 km,
- 600 EUR- w przypadku lotów poza terytorium Unii Europejskiej, na dystansie dłuższym niż 3500 km.
Od jesieni 2018 roku GIVT prowadzi prace nad projektem „Adaptacyjny System Prognozowania i Scoringu Lotów”, który uzyskał wsparcie z NCBiR w wysokości 11,5 mln zł.